Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

Lidl stawia warunek Telewizji Republika i WOŚP. Grozi rezygnacją z reklam

288
Podziel się:

W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republiką sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji – poinformowała Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska.

Lidl stawia warunek Telewizji Republika i WOŚP. Grozi rezygnacją z reklam
Telewizja Republika ma porozumieć się z WOŚP. Inaczej Lidl zrezygnuje z reklam (GETTY, NurPhoto)

W poniedziałek prezes WOŚP Jerzy Owsiak podczas konferencji podsumowującej 33. Finał WOŚP oświadczył, że jeżeli jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".

Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami – powiedział szef WOŚP.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: 15 mld zł przychodu - Polska firma podbija Europę! Krzysztof Pawiński w Biznes Klasie

Owsiak zaznaczył, że chodzi o sytuacje, w których firmy zdecydują się na wykupienie nowych pakietów reklamowych. - Bo te pakiety, które już macie wykupione – z nimi nic nie zrobicie – podkreślił.

Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w TV Republika.

Lidl Polska oczekuje porozumienia TV Republika z WOŚP

Stanowisko wydała sieć sklepów Lidl Polska, lider wśród reklamowanych marek w Polsce. Pisała o nim wcześniej Wirtualna Polska.

- Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania – poinformowała Robaszkiewicz.

Podkreśliła, że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.

W przekazanym stanowisku czytamy, że za zakup reklam medialnych dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy.

- W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku – powiedziała Robaszkiewicz.

Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji – zapewniła.

Reklamy Lidla w Polsce. Raport

Według analizy Media Context opartej na danych Nielsen Audience Measurement, na które powołuje się serwis Wirtualne Media – Lidl w 2024 r. był najbardziej reklamowaną marką w Polsce. Serwis na podstawie danych firmy Kantar Media poinformował też, że wydatki reklamowe sieci w ostatnim czasie znacząco wzrosły. Od stycznia do października 2024 r. było to 958 mln zł, o ponad 50 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2023 r.

Tuż przed 33. Finałem fundacja Basta opublikowała przygotowany na jej zlecenie raport Instytutu Monitorowania Mediów. Według niego z 218 materiałów wyemitowanych 1–12 stycznia 2025 r. w TV Republika i wPolsce24 o WOŚP i Jerzym Owsiaku 89 proc. miało charakter jednoznacznie negatywny. Koncentrowały się one na personalnych atakach i podważaniu transparentności działań fundacji. Przekazy dotarły łącznie do 13 mln odbiorców, a ich szacunkowy ekwiwalent reklamowy oszacowano na 3,82 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
media
reklama
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(288)
TOP WYRÓŻNIONE (tylko zalogowani)
Bolesłąw
4 tyg. temu
Szantażyk? Nie jestem fanem tv Republika ale niech nie poddają się szantażom. Lidl oświadcza, że jest społecznie odpowiedzialny? A niby dlaczego zniknęły małe sklepy? Czy to nie ,,społeczna odpowiedzialność " Lidla i innych przyczyniła się do tego?
undefined und...
4 tyg. temu
Czy to nie jest szantaż ze strony WOSP względem Lidl. A szantaż jest karalny. To również sabotaż TV Republika przez WOŚP. Niestety tak to może być odbierane przez społeczeństwo. Owsiak powinien zrezygnować ze stanowiska prezesa fundacji dla jej dobra. Fundacja może jeszcze zrobić wiele dobrego
yOSS
4 tyg. temu
Lidlowi już dziękuje. Zresztą w ich sklepach czuje się jakoś dziwnie ... te bramki, które trzeba otwierać paragonem ... uczucie uwięzienia, mają doświadczenie niemiaszki.
POZOSTAŁE WYRÓŻNIONE
Polak
4 tyg. temu
Jurek pokaż Polakom faktury i po temacie... Chyba że się czegoś boisz?
Babcia Krysia
4 tyg. temu
Nie kupuje w Litrze - za drogi i do tego germański.
Siak czy tak
4 tyg. temu
ŚcIEMA.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (288)
Gin
1 tyg. temu
Owsiak stracił wtrącając się w politykę i stojąc po stronie wiadomo kogo.
Prawda
2 tyg. temu
Jeszcze niemiecka sieć będzie szantażowała? To już przesada. Kim jest owsiak? To już jest bardzo podejrzane.
Jeżeli Lidl d...
2 tyg. temu
Jeżeli łidl daje się zastraszyć Owsiakowi .J wybira opcję Owsiaka.My kilijęci rezygnujemy z zakupów w tych sklepach.Może niech Owsiak zakupy robi.Jak ktoś nie może i nie umie oddzielić interesów swojej firmy Odzastraszenia przez Owsiaka.Powinien się ponieść może wrócić do swego kraju.Ja w takim sklepie więcej zakupów nie zrobię.
Janek49
2 tyg. temu
Największym anty jest Owsiak .A Lidl zrobi co chce .W USA też tak robiono i wyszło im to bokiem
Polka
2 tyg. temu
Niczego już w Lidlu nie kupię. Mam dalej , ale obecnie jeżdżę do polskiego Dino. Ciekawa oferta. Produkty Lidla były ciekawe, ale zachowanie sieci jest nie do zaakceptowania. Zyskał osiedlowy sklepik. Zrezygnowałam ze słodyczy i tylko same plusy.
...
Następna strona