Partnerem treści jest Allegro
W czasie pandemii wiele osób doceniło zalety bezpiecznej i bezkontaktowej opcji zakupów przez internet. Na platformie zakupowej Allegro klienci przez trzy miesiące mogli korzystać z usługi Allego Smart!, oferującej bezpłatną dostawę i limitowane promocje cenowe. Tym gestem firma okazała wsparcie nie tylko kupującym, którzy mogli nabyć niezbędne produkty bez potrzeby udawania się w zatłoczone miejsca, ale także sprzedawcom. Ci w czasie promocji zyskali znacznie więcej klientów.
Prezes Allegro François Nuyts przyznał, że firma chciała w ten sposób wesprzeć Polaków zmuszonych do przebywania w domach.
– W tym krytycznym okresie najbliższych kilku tygodni pokryjemy koszty dostaw. Akcja będzie finansowana przez Allegro i nie liczymy na zysk. Po upływie bezpłatnego okresu usługa wygaśnie automatycznie bez żadnych opłat dla użytkowników czy zachęt do jej wykupienia. Wyłącznym celem inicjatywy jest wsparcie najbardziej potrzebujących – przekonywał Nuits na początku marca br.
Allegro Smart! w czasie pandemii. Trzy miesiące atrakcyjnych cen i darmowych dostaw
Usługa Smart! została udostępniona bezpłatnie wszystkim użytkownikom platformy Allegro. Wystarczyło ją aktywować przez specjalną stronę lub wybrać opcję Smart! podczas zakupów. Darmowa dostawa dotyczyła zakupów za min. 40 zł z opcją wysyłki do paczkomatów i punktów odbioru oraz od 100 zł z dostawą kurierską na terenie całego kraju. Inicjatywa miała na celu pomóc klientom w bezpiecznych i oszczędnych zakupach podczas pandemii koronawirusa. Od 17 marca do 18 czerwca z opcji Allegro Smart! skorzystało ponad 2,6 mln użytkowników i zaoszczędziło ok. 325 mln zł na kosztach dostawy. Usługa Smart! była dostępna za darmo u ponad 100 tys. sprzedawców, dzięki czemu klienci mogli w bezpieczny sposób nabyć artykuły z różnych działów i branż.
Co najczęściej kupowali Polacy?
Podczas trzymiesięcznej promocji użytkownicy Allegro znacznie częściej odwiedzali dział Supermarket. Klienci chętnie wybierali artykuły spożywcze, chemię gospodarczą, produkty dla zwierząt. Początek lata i coraz wyższe temperatury skłoniły użytkowników do przeglądania sekcji Dom i Ogród. Dużym zainteresowaniem cieszyły się nawozy, rośliny i narzędzia ogrodnicze, a także wygodne meble ogrodowe i akcesoria, dzięki którym nawet niewielki kącik zieleni przeistoczył się w przytulny, zaciszny azyl. Czas pandemii dla wielu osób był okazją do przeprowadzenia prac budowlanych i wykończeniowych w domu i ogrodzie.
Wzrost zainteresowania materiałami budowlanymi świadczył o tym, że wiele osób wykorzystało czas izolacji na prace wykończeniowe w domu i ogrodzie.
Zmiana trybu pracy na home office sprawiła, że wielu klientów szukało sprzętu i akcesoriów niezbędnych do wyposażenia domowego biura. Użytkownicy Allegro chętnie kupowali artykuły papiernicze, sprzęt elektroniczny i meble, dzięki którym praca zdalna stała się znacznie bardziej komfortowa. Zamknięcie szkół i przedszkoli sprawiło, że dorośli musieli zatroszczyć się o kreatywną rozrywkę dla swoich dzieci. Podczas przymusowej izolacji klienci Allegro częściej wybierali gry planszowe, książki i zabawki, które miały za zadanie umilić pociechom czas spędzony w domu. Kupujący równie chętnie sięgali po podręczniki szkolne i pomoce do nauki języków obcych.
Allegro Smart! – wsparcie dla sprzedających
Bezpłatna dostawa w ramach usługi Allegro Smart! okazała się również nieocenionym wsparciem dla sprzedawców. Najbardziej skorzystały na tym małe i średnie firmy, które podczas pandemii odnotowały duże straty finansowe. Oferty z opcją Smart! są dużo bardziej atrakcyjne i lepiej widoczne, dzięki czemu użytkownicy mogą szybko znaleźć interesujący ich przedmiot w świetnej cenie i nie płacić przy tym za przesyłkę.
Proste zasady mądrego abonamentu
Allegro Smart! to atrakcyjna usługa dla kupujących na platformie zakupowej Allegro. Użytkownicy pakietu Smart! mogą cieszyć się darmową dostawą i specjalnymi ofertami cenowymi przez okres dwunastu miesięcy. Na klientów czeka ponad 101 mln ofert objętych programem bezpłatnych dostaw i zwrotów Allegro Smart! – każda z nich jest wyraźnie oznaczona, dzięki czemu klienci szybko znajdą interesujący ich produkt z darmową wysyłką. Ponadto abonenci mogą skorzystać z wielu limitowanych ofert dnia, festiwali zakupowych, jak np. Smart Week z wyjątkowymi promocjami lub przedsprzedaży biletów na atrakcyjne wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, dostępne na stronie eBilet.
Warunkiem korzystania z tej opcji jest zakup abonamentu w formie miesięcznych rat lub jednej, rocznej wpłaty. W ramach usługi klienci mogą skorzystać z darmowej przesyłki do wybranego paczkomatu lub punktu odbioru przy zakupach od 40 zł. Jeżeli koszt zakupionych produktów wyniesie min. 100 zł, klient może zdecydować się także na usługę dostawy kurierskiej. Produkt nie spełnia oczekiwań? Z opcją Smart! można bez problemu zwrócić zakupione artykuły, bez ponoszenia dodatkowych opłat.
Lipiec miesiącem atrakcyjnych zakupów. Allegro Smart! w nowej, niższej cenie
Zwieńczeniem trzymiesięcznej akcji promocyjnej jest nowa, niezwykle atrakcyjna oferta, w której cena rocznej usługi Allego Smart została obniżona z 49 zł na 39 zł. Użytkownik płaci raz, żeby móc cieszyć się darmową dostawą i atrakcyjnymi promocjami przez okres dwunastu miesięcy.
– Ponieważ zainteresowanie Allegro Smart było tak duże, zaoferowaliśmy możliwość dalszego korzystania z usługi przez cały rok za cenę obniżoną o 20 proc. Oznacza to, że klienci mogą teraz używać jej za 3,30 zł miesięcznie. Dotychczasowi klienci Allegro Smart także mogą skorzystać z promocji, przedłużając ważność pakietu na tych warunkach – mówi Grzegorz Czapski, Business Development Director w Allegro.
Promocyjna cena za roczny pakiet Allegro Smart obowiązuje do końca lipca. Żeby skorzystać z oferty, wystarczy aktywować ją na dedykowanej stronie www.allegro.pl/smart lub włączyć usługę podczas płacenia za wybrane zakupy.
Partnerem treści jest Allegro