Prezes MPK w Łodzi skomentował odmowę umieszczenia reklam, które miały promować Polski Ład.
- Mamy prawo odmówić umieszczania reklam bez podania przyczyny — powiedział prezes MPK w Łodzi Zbigniew Papierski. Zdaniem radnych PiS z Łodzi jest to decyzja polityczna.
Łódzkie MPK nie chce promować Polskiego Ładu
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne odmówiło komercyjnego umieszczenia plakatów promujących Polski Ład w pojazdach należących do miejskiej spółki. PAP zapytał prezesa MPK, czy wobec planowanej podwyżki cen biletów, nie lepiej, aby MPK zarobiło na promocji Polskiego Ładu. Papierski odpowiedział: "Sprzedajemy reklamy, co nie oznacza, że nie sprzedawaliśmy w tym czasie innych reklam".
Radni PiS pytają o antyreklamę Polskiego Ładu
Prezes MPK nie odpowiedział, czy nie ma już powierzchni reklamowej na tramwajach i autobusach.
- To dynamiczna sytuacja, mamy, a za chwilę już nie mamy. Reklamy na tyłach autobusów bardzo dobrze się u nas sprzedają – tłumaczył prezes łódzkiej spółki.
Prezes łódzkiego MPK został także zapytany o plakaty określone przez PAP jako "antyreklamę" Polskiego Ładu. Papierski nie odniósł się do tego wprost, tylko odpowiedział, że "żadna agencja rządowa nie zwracała się do MPK o umieszczenie plakatów Polskiego Ładu".
- W sprawie promocji Polskiego Ładu odrzuciliśmy ofertę jednej z agencji reklamowych – powiedział PAP Papierski.
Czytaj też: Kto zapłaci podatek dochodowy? Rząd przekonuje, że tylko największe korporacje. Eksperci nie są tego pewni
Radni KO mówią o propagandowej "ściemie"
Według przewodniczącego klubu KO w radzie miejskiej Mateusza Walaska MPK postąpiło słusznie, odmawiając promocji Polskiego Ładu na łódzkich tramwajach i autobusach.
- To dobrze świadczy o miejskim przewoźniku, że nie uczestniczy w propagandowej "ściemie", bo Polski Ład to niszczenie samorządów – powiedział Walasek.
- Na i w pojazdach MPK w Łodzi są oczywiście plakaty informujące o katastrofalnych skutkach Polskiego Ładu i to dobrze, że łodzianie uzyskują prawdziwą informację na ten temat – dodał samorządowiec KO.
Politycy PiS krytykują decyzję łódzkiego MPK. Ich zdaniem "przewoźnik powinien służyć mieszkańcom i robić wszystko, aby usługi, które świadczy były, jak najtańsze. Między innymi poprzez pozyskiwanie reklam".