Lojalność pracownika. Czym jest?
Zgodnie ze słownikową definicją lojalność to rzetelność, uczciwość w relacjach z innymi ludźmi. Czasami w drogę lojalności wchodzi szczerość. Dla ekspertów zajmujących się rynkiem pracy, lojalność to obok odpowiedzialności, solidarności i zaufania najważniejsze cechy, które mogą świadczyć o tym, że pracownik należycie będzie wykonywał swoje obowiązki.
Na czym polega lojalność? Lojalny pracownik to taki, który uczciwie i rzetelnie zastosuje się do zapisanych norm obowiązujących w przedsiębiorstwie. Do tego wywiąże się z ustaleń z pracodawcą i sumiennie oraz starannie wykona swoje obowiązki. Cechą charakterystyczną jest także przestrzeganie zasad ustalonych w Kodeksie pracy czy zakładowych regulaminach.
Lojalność pracownika. Dlaczego warto być lojalnym?
Lojalność pracownika to cecha pożądana przez pracodawców w procesie rekrutacji. Oczywiście trudno ocenić, czy pracownik będzie lojalny wobec swojego pracodawcy. Lojalność przekłada się na relacje w grupie i wpływa na jakość wykonywanych obowiązków. To klucz do sukcesu przedsiębiorstwa.
Znaczenie ma to, czy nowy pracownik firmy identyfikuje się z wartościami firmy i celami, jakie obiera. Lojalny pracownik jest zaangażowany w rozwój przedsiębiorstwa i chce osiągać z nim jak najlepsze wyniki. W tym widzi drogę swojego samorozwoju. Dlatego takich pracowników bardziej cenią pracodawcy. Lojalni pracownicy szybciej mogą dostać awans. Osoba lojalna włącza się w działania przedsiębiorstwa i w efektywny sposób wykorzystuje swoje umiejętności i kompetencje.