Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRWL
|

Lokomotywy PKP Intercity mają średnio 33 lata. Jest zgoda na unijne wsparcie modernizacji taboru

11
Podziel się:

Średni wiek lokomotywy PKP Intercity to 33 lata. Są to pojazdy zakupione jeszcze w czasach PRL. Komisja Europejska zgodziła się na wykorzystanie 92 mln euro na modernizację taboru polskiego przewoźnika kolejowego.

Lokomotywy PKP Intercity mają średnio 33 lata. Jest zgoda na unijne wsparcie modernizacji taboru
PKP Intercity korzysta z lokomotyw, które średnio ponad 30 lat (Adobe Stock)

Jest zgoda Komisji Europejskiej. PKP Intercity dostanie 92 mln euro na modernizację swojego taboru. Średni wiek taboru polskiego przewoźnika kolejowego to 29 lat dla wagonów i 33 lata dla lokomotyw.

- Te projekty przyniosą wymierne korzyści mieszkańcom i turystom. Wydajny system transportu publicznego skróci czas podróży, zachęci mieszkańców do nieużywania samochodu, poprawi bezpieczeństwo podróży i zmniejszy emisję CO2 - powiedziała komisarz UE ds. spójności i reform ElisaFerreira.

Za 92 mln euro z funduszy strukturalnych zostaną wyremontowane 183 wagonów i 20 elektrycznych lokomotyw. Dodatkowo PKP Intercity ze środków ma zakupić także sześć pojazdów szynowych.

Zobacz także: Rewolucja w fotowoltaice. Koniec darmowego prądu?

W styczniu 2021 roku PKP Intercity zapowiedziało program inwestycyjny wart 7 mld złotych. Jego celem ma być modernizacja taboru. Realizacja tego programu ma zakończyć się 2023 roku.

W jego ramach PKP Intercity kupi 12 nowych i zmodernizuje 14 istniejących elektrycznych zespołów trakcyjnych, kupi 118 lokomotyw elektrycznych oraz zmodernizuje blisko 200 lokomotyw elektrycznych i spalinowych. Do tego zmodernizuje około 700 oraz kupi 185 komfortowych i nowoczesnych wagonów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
Luk
3 lata temu
W latach 1990-2010 do PKP dopłacono 80 mld zł. Za te pieniądze można było wymienić w tamtych czasach cały tabor x2, tylko nie byłoby czego kraść. Jak śpiewał Kazik, Polska...
Wyborca eu
3 lata temu
Jak skończą zakupy mogą znowu na unie bluźnić. Bo ona taka, siaka ale byle da kasę. Wstydu to oni za grosz nie mają
victor
3 lata temu
Pendolino (mamma mija) z Sopot do Karakowa odleglosc 630 km kosztuje pierwsza klasa 70 jelro...a szybka kolej hiszpanska el paso czy jak jej tam podopna trase pokona w pierwszej kalsie za 47, przyczym szczytem predkosci szybkiej koleii w Polsce jest 200 km, ktora to predkosc miana osiagnac w tym roku (2021) a w Hiszpani ta sama predkosc szybkiej kleii wynosi 360 km.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
Fbrbr
2 lata temu
Laska że radzą to zmienić Szybicje powinni to robić i już dawno A nie że tyle zabytków zamiast norlamych pociągow
Dvdvddv
3 lata temu
CZEMu tak staro naprawdę odstawać niedługo będziemy od całej Europy niedługo jak średni wiek wynosi 33 lata dla komototyw i 29 dla wagonów powinniśmy wymienić większośc i żeby to było jak najszybciej i wyłożyć na tą inwestycję miliardy. Żeby średni wiek wynosił chociaż 20 lub nawet 15 lat A może się uda nawet 12. W co bardzo wątpię.
Agsa
3 lata temu
Bardzo dobrze że taki duży program modernizacji jest uruchomiony. Bardzo się poprawił komfort podróży przez ostatnie lata - tak trzymać.
Luk
3 lata temu
W latach 1990-2010 do PKP dopłacono 80 mld zł. Za te pieniądze można było wymienić w tamtych czasach cały tabor x2, tylko nie byłoby czego kraść. Jak śpiewał Kazik, Polska...
skorpion
3 lata temu
Mam w nosie pociągi i samoloty.Auto to jest to.Gadka o środowisku mnie nie przekonuje.Pociąg też zanieczyszcza i niszczy środowisko.Samolot także.Mam jeździć 30 letnimi wagonami po 50 letnich torach?Samochód 10 letni to wg fachowców złom.Rozumiecie coś z tego bełkotu?