Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
MLG
|
aktualizacja

LOT przed kluczową decyzją. Dwie firmy walczą o duży kontrakt

47
Podziel się:

Polskie Linie Lotnicze LOT wkrótce wyślą zapytania ofertowe w sprawie pozyskani" 84 samolotów regionalnych - poinformowało Ministerstwo Aktywów Państwowych. Jak zaznaczono, spółka ma podjąć strategiczną decyzję, czy dalej współpracować w tym segmencie z obecnym dostawcą maszyn - Embraer, czy z Airbusem.

LOT przed kluczową decyzją. Dwie firmy walczą o duży kontrakt
LOT szuka nowych samolotów (Adobe Stock, Markus Mainka)

Ministerstwo Aktywów Państwowych (MAP) poinformowało w komunikacie, że w najbliższym czasie Polskie Linie Lotnicze LOT (PLL LOT) zamierzają wysłać zapytanie ofertowe dotyczące "pozyskania 84 samolotów regionalnych do dwóch producentów, którzy mają w ofercie maszyny spełniające wymagania". Zaznaczono, że chodzi o Embraera oraz Airbusa.

LOT kupi nowe samoloty

W komunikacie podkreślono, że jednym z podstawowych założeń strategii PLL LOT jest "zabezpieczenie nawet 110 samolotów do 2028 roku". "Dlatego też spółka prowadzi dialog z producentami samolotów. Stoi bowiem przed podjęciem strategicznej decyzji czy w segmencie regionalnym kontynuować współpracę z obecnym dostawcą maszyn (Embraer), czy przejść na konkurencyjną platformę (Airbus)" - poinformowało ministerstwo.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Polak stworzył potęgę - Panattoni to największy deweloper przemysłowy w Europie - Biznes Klasa #21

Jak wskazano, w piątek wiceminister aktywów państwowych Jacek Bartmiński prowadził rozmowy z wiceprezesem firmy Embraer Joao Pedro Tabordą, oraz wiceprezesem Airbusa na Europę Johanem Pelissierem.

"Rozmowy wiceministra, w którego nadzorze znajdują się Polskie Linie Lotnicze LOT, dotyczyły określenia potencjalnych obszarów współpracy w.w. firm ze spółkami Skarbu Państwa. Po kryzysie wywołanym pandemią oraz wojną w Ukrainie LOT odbudowuje bowiem swoją pozycję na rynku i realizuje strategię dalszego rozwoju oraz wzrostu skali działalności" - podkreśliło MAP.

Ministerstwo wskazało, że aktualnie PLL LOT ma flotę 75 samolotów, na którą składają się maszyny Embraera (ponad połowa floty) oraz samoloty Boeing (B737 i B787).

Zgodnie z zapowiedziami z października ub.r., 2023 r. PLL LOT miały zamknąć przewiezieniem 10 mln pasażerów, a do 2028 r. ta liczba ma wzrosnąć do blisko 17 mln osób.

Głównym akcjonariuszem PLL LOT jest Skarb Państwa, który ma 69,30 proc. udziałów w spółce. Drugim akcjonariuszem (30,7 proc.) jest Polska Grupa Lotnicza (PGL), należąca w 100 proc. do Skarbu Państwa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(47)
WYRÓŻNIONE
entuzjasta
12 miesięcy temu
Lepiej niech sie zastanowią nad jakością napraw i kto je naprawia
Chyży ruj zni...
12 miesięcy temu
Na kogo padnie wybór??? Jedna firma jest z Brazylii, a druga ma niemiecko-francuzkie korzenie.....
Okrutny
12 miesięcy temu
LOT powinien zrezygnowac z lotow regionalnych. Na lotach po Europie nie jest w stanie konkurowac z tanimi liniami. Powinien ujednolicic flote, czyli przejsc tylko na jeden typ samolotu np Boeing 787 i skoncentrowac sie na lotach miedzykontynentalnych, zwlaszcza do Ameryki gdzie jest znany ( Daleki Wschod jak narazie odpada ze wzgledu na brak mozliwosci latania nad Rosja). Takie rozwiazanie daje ogromne oszczednosci na szkoleniu zalog, obsludze i serwisowaniu maszyn czy tez daje jakies argumenty w negocjowaniu leasingu samolotow.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (47)
aaa
12 miesięcy temu
a niemcy nie produkują juz JU-52
Hdtr
12 miesięcy temu
No trzeba będzie wozić wojska to i trzeba samolotów.
Jdjdjdndnd
12 miesięcy temu
Embraer moim zdaniem będzie optymalny, fajnie się nimi podróżuje, nie ma ciasnoty, takie idealne na krótkie loty. Na krajówkach nimi też podróżowałem
Jarzyna
12 miesięcy temu
Nie będzie sukcesu LOT, jeżeli jego lotniskiem bazowym pozostanie zatkane Okęcie. Dwa lotniska bazowe to ekstremalne ryzyko - patrz Alitalia... . CPK jest niezbędny. Nie tylko dla LOT'u - jeżeli chcemy by w Polsce powstało, choćby regionalne, centrum finansowo - gospodarcze, to porządny hub lotniczy je obsługujący jest jednym z podstawowych wymogów. Wystarczy spojrzeć na mapę gospodarczą Europy / świata.
😠 😡 👿
12 miesięcy temu
Tusk zrobi tak, aby Lufthansie nie zaszkodzic
...
Następna strona