O sprawie informuje portal aerotelegraph.com. W 2018 roku Lufthansa przeszła rebranding, w wyniku którego zniknęło charakterystyczne żółte tło w logo umieszczonym na samolotach. Teraz łatwiej je pomylić z logo polskiego przewoźnika - zarówno maszyny PLL LOT, jak i Lufthansy, ozdobione są bowiem symbolem żurawia.
Dlatego też LOT zdecydował się wejść na drogę prawną. Polski przewoźnik złożył sprzeciw wobec rejestracji nowego znaku konkurenta i powiązanej z nią prawnej ochrony. Zdaniem LOT-u, nowe logo Lufthansy może dawać nieuczciwą przewagę nad linią lotniczą znad Wisły.
Medialne doniesienia potwierdza Michał Czernicki, rzecznik prasowy Polskich Linii Lotniczych LOT, w rozmowie z portalem ryneklotniczy.pl.
- LOT zgłosił sprzeciw wobec rejestracji logotypu: ikony żurawia na granatowym tle statecznika samolotu. Z uwagi na dobro toczącego się postępowania nie komentujemy sprawy - informuje Czerniecki.
Polski przewoźnik zyskał swojego żurawia w 1930 roku za sprawą Tadeusza Lucjana Gronowskiego. Symbol Lufthansy jest jeszcze starszy - zaprojektowany został w 1918 roku przez Otto Firla dla poprzedniej firmy Deutsche Luft-Reederei - podaje Aerotelegraph.
.Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl