- Przebudowa portu jest niezbędna, aby mógł on obsłużyć rosnący ruch pasażerski - tłumaczą władze warszawskiego lotniska. Stąd pomysł, by MON oddał w dzierżawę cywilnemu lotnisku 8,5 tys. m. kw. płyty. Teraz powierzchnię wykorzystuje wojsko.
Porozumienie w tej sprawie podpisali Mikołaj Wild, wiceszef resortu infrastruktury oraz Tomasz Zdzikot z MON. Podpisanie porozumienia ma dać Polskim Portom Lotniczym możliwość przebudowy północnej części terminalu, w którym znajduje się strefa dla pasażerów podróżujących do krajów poza Schengen. Na pozyskanym przez lotnisko terenie mają powstać stanowiska postojowe dla samolotów. Będzie tam mogło stać ok. ośmiu dodatkowych samolotów.
- Przepustowość Lotniska Chopina dramatycznie się kurczy. Obecnie w momencie tzw. szczytów wykorzystujemy 100 proc. naszych zasobów. Należy pamiętać, że przepustowość nie ogranicza się wyłącznie do dróg startowych - dotyczy to także pozostałych elementów infrastruktury - mówi Piotr Rudzki z Lotniska Chopina.
Linie lotnicze ignorują zakaz nocnych lotów z Okęcia. Najczęściej sen mieszkańcom zakłóca... LOT. Zobacz wideo:
- Kluczem do rozbudowy warszawskiego portu jest porozumienie z Ministerstwem Obrony Narodowej - mówił na początku roku Mariusz Szpikowski, szef Polskich Portów Lotniczych.
W ciągu jedenastu miesięcy bieżącego roku Lotnisko Chopina odprawiło 16,5 mln pasażerów i pozostaje największym portem lotniczym w kraju.
Czytaj też: Lotnisko Chopina bez połowy sklepów. Pasażerowie oglądają spuszczone rolety, w tle trwa wojna o lokale
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl