Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
aktualizacja

Lotnisko w Warszawie się zatka. Radom to jedyne rozwiązanie

89
Podziel się:

Przeniesienia z lotniska Chopina do Radomia lotów czarterowych i niskokosztowych to konieczność - przekonuje PPL. Pierwsi podróżni odlecą stamtąd już pod koniec przyszłego roku.

PPL podkreśla, że budowa lotniska w Radomiu to nie żadna fanaberia Portów Lotniczych, ale konieczność.
PPL podkreśla, że budowa lotniska w Radomiu to nie żadna fanaberia Portów Lotniczych, ale konieczność. (AdobeStock)

W niewiele ponad godzinę drogi od centrum Warszawy powstaje nowoczesny terminal, wydłużony pas startowy, nowa płyta postojowa dla samolotów, zmodernizowane będą drogi kołowania i wybudowane pojemne parkingi. Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” (PPL) budują Radom z myślą o przeniesieniu tu części ruchu z Lotniska Chopina – chodzi o czartery i loty tanich linii.

Prezes PPL Mariusz Szpikowski podkreśla, że jest to konieczne, gdyż Okęcie dochodzi do granic przepustowości, a z uwagi na coraz większy ruch tranzytowy część połączeń trzeba z Warszawy wyprowadzić, aby zrobić miejsce dla tej kategorii pasażerów.

Pasażerowie mówią: NIE

Ta decyzja wywołała opór linii lotniczych, które nie chcą opuszczać Okęcia. Kolejnym dowodem sceptycyzmu wobec Radomia mają być ogłoszone w mediach wyniki ankiety wśród ponad 9 tys. pasażerów linii czarterowej Enter Air, którzy w zdecydowanej większości (88,5 proc.) opowiedzieli się za utrzymaniem lotów z Okęcia. Przeniesienie lotów do Radomia poparło zaś tylko 5 proc. ankietowanych. Czy to dyskwalifikuje Radom?

To, że pasażerowie i linie lotnicze nie chcą się przenosić z Okęcia nie jest niczym zaskakującym. Wszyscy się już przyzwyczaili do warszawskiego Lotniska Chopina, tym bardziej, że jest to największy port lotniczy w Polsce o najwyższym poziomie usług dla pasażerów.

Z tej samej ankiety wynika, że ledwie 6,5 proc. ankietowanych pasażerów chciałoby się przenosić do Modlina, a przecież to lotnisko działa od wielu lat. Jest także grupa krytyków inwestycji w Radomiu, którzy podnoszą argument, że to właśnie do Modlina powinno się przenieść ruch z Okęcia.

Dlaczego Radom jest lepszy od Modlina?

Mariusz Szpikowski jest jednak przekonany, że pasażerowie szybko zmienią zdanie, gdy tylko zaczną latać z radomskiego lotniska.

– Port w Radomiu to na razie ziemia, ale zbudujemy tu nowoczesny terminal, który zapewni sprawną obsługę pasażerów, będzie on posiadał także dużą strefą handlową i gastronomiczną, więc podróżowanie z Radomia będzie komfortowe – zapewnia szef Portów Lotniczych.

Mariusz Szpikowski ocenia, że pasażerowie szybko się przekonają do lotniska w Radomiu także dzięki temu, że będzie on dobrze skomunikowany z Warszawą. Budowana jest droga ekspresowa S7 z Okęcia do Grójca, co znacznie skróci czas przejazdu samochodem z Warszawy do Radomia. Podobnie będzie po zakończeniu ostatnich etapów modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Radomia, gdzie pociągi będą mogły rozwijać prędkość 160 km/h.

Dzięki temu z warszawskiego Dworca Centralnego do Lotniska w Radomiu dotrzemy komfortowo w ciągu godziny.

PPL podkreśla, że budowa lotniska w Radomiu to nie żadna fanaberia Portów Lotniczych, ale konieczność.

Modlin nie jest w stanie przyjąć 3 mln dodatkowych pasażerów (a taka ma być przepustowość Radomia w pierwszym etapie inwestycji), bo jego rozbudowa potrwałaby jeszcze wiele lat i pochłonęła blisko 1 mld złotych.

Gdyby PPL zostawił wszystko tak jak jest, to już wkrótce część pasażerów i tak by nie mogła odlecieć z Warszawy, bo nie byłoby fizycznej możliwości odprawienia ich samolotów z Okęcia.

– Ludzie stanęliby przed alternatywą: albo nie lecimy wcale, ale lecimy skądkolwiek. W takiej sytuacji Radom będzie dla tych pasażerów idealnym rozwiązaniem – argumentuje Mariusz Szpikowski.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(89)
WYRÓŻNIONE
kali
5 lata temu
Radom to urojone marzenie pisomatołków.
Waldi
5 lata temu
Lotnisko już było tylko pasażerów nie było i żadna linia nie chciała z tego lotniska korzystać ale PIS wierzy w cuda i ma dużo pieniędzy do rozdania oczywiście przed wyborami
jur
5 lata temu
Rozumiem, że rozbudowa Modlina kosztowałaby 1 mld a Radom zostanie rozbudowany za darmo? Bo w Radomiu nie ma nie tylko zaplecza ale nawet wystarczającej długości pasów startowych. I to wszytsko zostanie zbudowane bezkosztowo... Pasjonujący jest też wątek czasu trwania budowy w Radomi w zestawieniu z Modlinem. Rozumiem, że zdecydowanie dłuzszy czas rozbudowy Modlina wynika z oporu urzędniczego - wiadomo samorząd. A w Radomiu sami swoi...
NAJNOWSZE KOMENTARZE (89)
Seba
5 lata temu
Te lotniska w Polsce to wstyd dla obcokrajowców przyjeżdżających pierwsze wrażenie okropne Modlin to jakiś barak Okęcie beznadziejne jedzie do Azji i zobaczcie jak wyglądają lotniska
Lukas
5 lata temu
Czartery to prosze zostawić w spokoju. Latam enterem z Okęcia dlatego, że mam najłatwiejszy dojazd komunikacją miejską na lotnisko, nie zamierzam ciągnąć auta do Radomia i płacić za parking przez tydzień jak mnie nie będzie
kbibibb
5 lata temu
tylko jak koszty dojazdu do lotniska doliczę, to mi się będzie bardziej opłacało biznesklasą z okęcia lecieć....
ja
5 lata temu
Inwestycje tworzące miejsca pracy są OK, ale czy dostaniemy tam pracę zależy głównie od nas samych, czyli od tego, co potrafimy i jakimi ludźmi jesteśmy. Ktoś powie, że to zależy od znajomości. No właśnie – żeby być poleconym trzeba też być odpowiednią osobą. Nie każdego nasi znajomi chcą polecać. Słyszeliście o ksią.ż ce "Co robic, by zawsze mieć pracę i więcej zarabiac"? Kilka zmian w postepowaniu i zamiast chodzić za pracą, praca przychodzi do nas.
Faktor
5 lata temu
Coś umilkli na temat budowy CPK. Chyba brakuje pieniędzy, więc prowizorka wiecznie żywa.
...
Następna strona