Lotnisko Warszawa-Radom otrzymało certyfikat lotniska użytku publicznego, wydany przez prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. "To potwierdzenie, że Lotnisko Warszawa-Radom spełnia wszystkie wymagania prawa unijnego dotyczące lotnisk pod względem infrastruktury, wyposażenia, kadry oraz najwyższych standardów bezpieczeństwa" - czytamy w komunikacie PPL.
To niezwykle ważna decyzja, która bardzo nas cieszy z dwóch powodów. Po pierwsze potwierdza ona, że Lotnisko Warszawa- Radom spełnia wszystkie wymogi formalne, techniczne oraz bezpieczeństwa - stwierdził Stanisław Wojtera, prezes PPL.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Lotnisko Warszawa-Radom ma obsługiwać loty czarterowe. Dotychczas w jego siatce połączeń na sezon letni znalazło się siedem kierunków: Antalya, Burgas, Dżerba, Monastyr, Palma de Mallorca, Taba, Warna.
Pierwsze rozkładowe rejsy ogłosiły także Polskie Linie Lotnicze LOT. Narodowy przewoźnik z Radomia poleci do Kopenhagi, Paryża, Prewezy, Rzymu i Tirany.
Lotnisko Warszawa-Radom. Kontrowersyjna inwestycja
Port Lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 r. powstał w miejscu dawnego lotniska Radom-Sadków. Po ogłoszeniu upadłości za kwotę 12,7 mln zł kupiło go w 2018 r. Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (PPL).
Jak już pisaliśmy w money.pl, pomysł ten od początku był krytykowany i przez opozycję, i przez ekspertów rynku lotniczego. Podkreślano, że nie ma uzasadnienia biznesowego. Przez kilka lat praktycznie nikt nie chciał latać z Radomia, gdy inne regionalne lotniska rozwijały się. Wątpiono, że tym razem będzie inaczej.
Dotychczas na latanie z Radomia nie zdecydowała się żadna z tanich linii lotniczych. A to z myślą o nich rozbudowano port lotniczy, by uwolnić przepustowość na stołecznym Lotnisku Chopina. Kwota inwestycji wyniosła blisko 800 mln zł.
Radom nie jest dla nas bramą do Warszawy. Nikt, kto chce polecieć do Warszawy, nie poleci przez Radom - stwierdził Michael O'Leary, szef Ryanaira.
Nie można jednak wykluczyć, że już po otwarciu portu lotniczego Warszawa-Radom tanie linie lotnicze, np. Ryanair czy Wizz Air, zdecydują się jednak na ogłoszenie nowych tras z tego lotniska. Koszt inwestycji wyniósł blisko 800 mln zł.