Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Artykuł sponsorowany

LPP: widzimy wartość w pomaganiu

10
Podziel się:

Malowanie oddziału dziecięcego, stypendia i finansowanie wypoczynku dla potrzebujących dzieci, zbiórka odzieży, budowa kocich domków – to tylko niektóre z pomysłów LPP na pomaganie. Fundacja prowadzona przez tego polskiego producenta odzieży tylko w 2019 roku wsparła przeszło 100 organizacji, przekazując potrzebującym darowizny rzeczowe oraz pieniężne o wartości blisko 3 mln złotych. Działalność charytatywna w tym przypadku nie ogranicza się jednak do kwestii materialnych, bo w aktywności prospołeczne i prośrodowiskowe firma angażuje też pracowników, a nawet klientów.

LPP: widzimy wartość w pomaganiu
(LPP)

Tysiąc pomysłów na pomaganie

Zaangażowanie w charytatywne inicjatywy staje się coraz istotniejszą kwestią dla wielu przedsiębiorstw. Dla LPP, właściciela popularnych marek Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp oraz House, to nie nowość. Ta polska firma rodzinna angażuje się w działania charytatywne od przeszło 20 lat, a w 2017 roku specjalnie z myślą o tym obszarze powołała do życia Fundację LPP. Dotychczas wsparła już ponad tysiąc organizacji prospołecznych i proekologicznych darowiznami rzeczowymi i pieniężnymi, których łączna wartość to ponad 22 mln złotych, w tym niemal 3 mln złotych w 2019 roku. – Pomaganie to wartość sama w sobie. Cieszymy się, że wraz ze zwiększającą się skalą działalności LPP możemy też zwiększać skalę wsparcia dla najbardziej potrzebujących. Skupiamy się przede wszystkim na aktywnościach na rzecz grup zagrożonych wykluczeniem społecznym, a także ochronie zdrowia i środowiska – mówi Patrycja Zbytniewska, prezes Fundacji LPP. CSR-owe działania LPP mogą zainspirować, bo na liście projektów zrealizowanych przez firmę i jej pracowników pomysłów, także tych nietypowych, nie brakuje. Do tego na pomysłach się nie kończy.

Stypendia i rearanżacja restauracji

Jak pomagać najmłodszym? LPP ma na to pytanie co najmniej kilka odpowiedzi. – Zorganizowaliśmy m.in. wypoczynek letni dla dzieci i młodzieży, ufundowaliśmy stypendia podopiecznym Funduszu Dzieci Osieroconych, doposażyliśmy domy dla dzieci na Pomorzu i schroniska dla osób bezdomnych – mówi Monika Szenfer, specjalista ds. projektów społecznych w LPP – Wiemy, jak ważne w przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu jest wsparcie na rzecz usamodzielniania się osób zagrożonych tym zjawiskiem, dlatego przeprowadziliśmy też m.in. rearanżację restauracji, w której swoją pierwszą pracę i cenne doświadczenie zawodowe mogą zdobywać wychowankowie Domów dla Dzieci prowadzonych przez Gdańską Fundację Innowacji Społecznej. W ten projekt zaangażowali się m.in. nasi graficy i architekci – dodaje. Na pomoc młodzieży i dzieciom zagrożonym wykluczeniem społecznym oraz osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej Fundacja LPP przeznaczyła w 2019 roku ponad 320 tys. złotych.

Lokalnie i ogólnopolsko

Większość inicjatyw charytatywnych LPP realizuje przy współpracy z lokalnymi organizacjami działającymi na rzecz potrzebujących na Pomorzu i w Małopolsce, bo to właśnie w Gdańsku znajduje się centrala firmy i powstają tam kolekcje Reserved, Cropp i Sinsay, z kolei w biurze w Krakowie tworzone są kolekcje Mohito i House. Niektóre działania mają jednak zasięg ogólnopolski. Dobrym przykładem jest tu program wykorzystywania odzieży używanej, który łączy pomoc potrzebującym z dbałością o środowisko. Dzięki niemu obecnie już w ponad 50 wybranych salonach Reserved, House i Mohito klienci mogą zostawiać w specjalnych pojemnikach znajdujących się przy kasach ubrania dowolnej marki, które następnie trafiają do podopiecznych Towarzystwa Pomocy im. Św. Brata Alberta, prowadzącego w całym kraju noclegownie dla osób bezdomnych. W ten sposób w 2019 roku zgromadzono niemal trzy tony odzieży.

Kolorowe kamienice na ścianie oddziału dziecięcego

LPP nie tylko wspiera rzeczowo potrzebujących i zachęca do pomocy klientów, ale i angażuje w inicjatywy prospołeczne swoich pracowników, którzy dorobili się już nawet specjalnego określenia – WolontWariaci. W 2019 roku w działania charytatywne włączyło się aż 320 z nich i poświęciło na to łącznie 1657 godzin, czyli prawie 10 tygodni. Zaangażowali się oni np. w pomoc przy organizacji Dni Sąsiadów na Dolnym Mieście w Gdańsku czy rozdawanie małym pacjentom Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie prezentów z okazji Dnia Dziecka i Mikołajek. Dodatkowo, w gdańskim Szpitalu Copernicus na korytarzu Oddziału Anestezjologii i Intensywnej Terapii dla Dzieci ekipa LPP namalowała kolorowe kamienice, aby umilić małym pacjentom pobyt w szpitalu i sprawić, by choć na moment odwrócić ich uwagę od trudności związanych z chorobą.

Te i wiele innych inicjatyw nie byłoby możliwych do zrealizowania przez firmę bez wkładu finansowego. Na działania związane z pomocą w obszarze zdrowia Fundacja LPP przeznaczyła w 2019 roku ponad 400 tys. złotych. Te środki pozwoliły również m.in. na remont poczekalni Nocnej Opieki Chorych Szpitala Dziecięcego Polanki w Gdańsku, zakup specjalistycznych łóżek dla Oddziału Hematologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku, a także wsparcie pracowników firmy oraz ich najbliższych zmagających się z ciężkimi chorobami.

Bieganie, pomoc zwierzakom i sadzenie drzew

LPP wspiera dodatkowo instytucje działające w obszarze ochrony zdrowia, zachęcając przy tym pracowników do połączenia pomagania z aktywnością fizyczną. W ramach akcji LPP Team for Kids firma wymieniała bowiem przejechane na rowerze i wybiegane przez pracowników kilometry na złotówki. Zebrane tak fundusze przeznaczyła następnie na pomoc podopiecznym Gdańskiej Fundacji Korczaka zmagającym się z problemami zdrowotnymi, finansując ich terapię i rehabilitację, a także przekazała wsparcie Małopolskiemu Centrum Rehabilitacji w Szpitalu Dziecięcym w Radziszowie, gdzie ma powstać specjalistyczny plac zabaw dostosowany dla najmłodszych podopiecznych z dysfunkcjami ruchowymi i neurologicznymi.

– Działać charytatywnie można na wiele sposobów. Nasi pracownicy niosą pomoc tym osobom, które najbardziej jej potrzebują. Przy tym są wrażliwi na losy środowiska i zwierząt. W zeszłym roku aż 200 WolontWariatów przyłączyło się do akcji nasadzania drzew w Lipuszu, gdzie w 2017 roku nawałnica zniszczyła lasy. Chętnie wspierają też zwierzaki ze schronisk czy angażują się w budowę kocich domków – mówi Patrycja Zbytniewska. – Cieszymy się, że nasi pracownicy widzą wartość w pomaganiu i coraz więcej z nich dołącza do WolontWariatów. Jesteśmy bardzo dumni z ich zaangażowania, tym bardziej, że działalność charytatywna jest zakorzeniona w DNA firmy LPP od początku jej istnienia. Warto przy tym podkreślić, że pracownicy także sami zgłaszają nam swoje pomysły na akcje. Wielu osobom już wspólnie pomogliśmy, wraz z rozwojem samego LPP i Fundacji. Wierzymy, że możemy zrobić jeszcze więcej. I zrobimy – co do tego nie mam wątpliwości – dodaje.

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
aldona
5 lata temu
Mocno trzymam kciuki za firmę, już nie rz pokazała że chce pomagać.
bodo
5 lata temu
Więcej takich firm w Polsce prosimy.
Miłego dnia
5 lata temu
Wolę, żeby wspierać potrzebujących nawet kosztem podatków, niż płacić podatki na rozdawnictwo, TVP i premie które się należą . Tak trzymać. Pozdrawiam i życzę wielu sukcesów.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
Marzena
5 lata temu
Jeszcze chętniej będę u nich kupować. Trzymajcie tak dalej.
magda
5 lata temu
Świetnie, że są takie firmy
duży plus
5 lata temu
Brawo bardzo mi się to podoba.
malina
5 lata temu
Dlatego kupuję w LPP, bo to polska firma, robi bardzo fajne ciuchy no i pomaga potrzebującym.
em
5 lata temu
Jak najwięcej firm z takim podejściem