Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Płatna współpraca z home.pl

Mają marketplace, a w nim aplikacje z całego świata. Wyrośli na hostingu i domenach

Podziel się:

Ich historia jest trochę jak opowieści o niektórych big techach zza oceanu. Z firmy garażowej stali się największym w Polsce i regionie CEE hubem usług internetowych. Rozwijając się, napędzają też polską gospodarkę, bo od 27 lat stymulują rozwój firm w internecie. Dziś w ofercie mają domeny, hosting, pocztę e-mail, antywirusy, ale także kody do gier i największych sklepów online. "Zainteresowanie klientów takimi rozwiązaniami jest znaczne" – mówi Magdalena Chudzikiewicz, członkini zarządu, Chief Commercial Officer (CCO) home.pl.

Mają marketplace, a w nim aplikacje z całego świata. Wyrośli na hostingu i domenach
Magdalena Chudzikiewicz - członkini zarządu, Chief Commercial Officer (CCO) home.pl (materiały partnera)

Krzysztof Mirończuk, money.pl: home.pl działa już od 27 lat. Czym firma była na początku swojej drogi, a czym jest teraz?

Magdalena Chudzikiewicz, członkini zarządu, Chief Commercial Officer (CCO) home.pl: home.pl przez 27 lat działalności przeszedł ogromną transformację z małej, "garażowej" firmy do lidera usług internetowych w Polsce. Rozpoczynaliśmy od hostingu, poczty e-mail i domen, a od kilku lat znacznie rozszerzyliśmy portfolio, aby zaspokajać stale rosnące potrzeby klientów – nie tylko w zakresie podstawowej obecności w internecie, ale też e-commerce i bezpieczeństwa. Jako jedyni na rynku mamy także prawdziwy marketplace, w którym oferujemy renomowane i innowacyjne produkty internetowe producentów z całego świata.

Dzięki szerokiemu portfolio cały czas wspieramy cyfryzację polskich firm, będąc swego rodzaju lokomotywą zmian w polskich usługach internetowych.

Dlaczego klienci mieliby kupować znane aplikacje przez home.pl, a nie bezpośrednio u producenta?

Są dwie główne przyczyny. Pierwsza to kompleksowość naszej oferty. U producenta, takiego jak TeamViewer czy AnyDesk, klient otrzyma produkty wysokiej jakości, ale mocno wyspecjalizowane. home.pl jest hubem usług internetowych, u nas klient otrzymuje wszystko w jednym miejscu i dostaje wsparcie w doborze właściwych rozwiązań.

Druga przyczyna to nasza pozycja jako certyfikowanego partnera wielu wiodących firm, takich jak choćby Microsoft czy Google. Z uwagi na skalę działalności mamy bardzo konkurencyjne ceny. Ale przede wszystkim dysponujemy ekspertami wyspecjalizowanymi w obsłudze i wdrażaniu różnych rozwiązań. Nasi klienci otrzymują szybką i skuteczną pomoc w języku polskim, co jest kluczowe dla rodzimych firm. Co więcej, nasze rozwiązania są fakturowane w złotówkach, a to eliminuje potrzebę płacenia w euro i ułatwia polskim przedsiębiorcom kwestie finansowe.

A czy w marketplace home.pl jest miejsce dla innych produktów niż biznesowe?

Tak, oferujemy tam także usługi związane z rozrywką i zakupami.

Polski rynek charakteryzuje się specyficznym podejściem klientów, którzy często wolą unikać bezpośredniego podpinania kart kredytowych pod subskrypcje. Dlatego popularnością cieszą się u nas różnego rodzaju kody dostępu do aplikacji rozrywkowych, platform streamingowych czy serwisów z grami.

W naszej ofercie znajdują się między innymi kody do PlayStation czy Xbox. Ponadto sprzedajemy karty podarunkowe do popularnych serwisów zakupowych i kulturalnych, jak Allegro i Empik. Zainteresowanie klientów takimi rozwiązaniami jest znaczne, zarówno wśród użytkowników indywidualnych, jak i firm poszukujących ciekawych benefitów dla swoich pracowników. Te ostatnie coraz częściej decydują się na zakup kart podarunkowych do różnych serwisów, aby oferować je jako nagrody lub prezenty dla swoich zespołów.

Jaką wagę home.pl przywiązuje do rozwoju rynku e-commerce?

Od 27 lat wspieramy polską przedsiębiorczość. Sklepy internetowe można założyć w home.pl od dawna, a oferta wciąż ewoluuje. Dla początkujących oferujemy sklepy oparte na platformie WooCommerce, wykorzystującej technologię WordPress. Jesteśmy również partnerem największej polskiej platformy sklepowej Shoper, która jest idealnym rozwiązaniem dla osób poszukujących profesjonalnego sklepu. Dla bardziej zaawansowanych klientów, którzy potrzebują sklepów uszytych na miarę, oferujemy hostingi zoptymalizowane pod rozwiązanie takie jak PrestaShop. Dzięki takiemu rozwiązaniu sklep działa na naszej szybkiej i stabilnej infrastrukturze, a przedsiębiorca zyskuje bezpieczne zaplecze.

Skupiamy się na tym, aby rozpoczęcie sprzedaży w internecie było możliwie łatwe i żeby każdy – w zależności od doświadczenia w e-handlu – znalazł w home.pl coś dla siebie. Nasze rozwiązania pokrywają zatem szerokie spektrum potrzeb rynku e-commerce – od prostych, przez średnio zaawansowane, po mocno zindywidualizowane.

Macie argumenty przemawiające za tym, aby startujący przedsiębiorca korzystał z waszego wsparcia i rozwiązań, zamiast szukać pomocy gdzieś indziej?

W odróżnieniu od zewnętrznych agencji, które koncentrują się zazwyczaj na stworzeniu strony, my – poza samą stroną – zapewniamy szerokie wsparcie obejmujące bezpieczeństwo, aktualizacje technologiczne i dobór ewentualnych dodatkowych rozwiązań.

Strony naszych klientów są zawsze bezpieczne i działają na najnowszych wersjach oprogramowania, co jest możliwe dzięki regularnym aktualizacjom PHP i systemów zarządzania bazami danych. Ponadto, gdy standardowy hosting już nie wystarcza, bo projekt się rozrasta, jesteśmy w stanie zaoferować serwery dedykowane lub VPS, co pozwala na skalowanie działalności bez przeszkód.

Skupiamy się też na tym, żeby nasze kompleksowe wsparcie techniczne i doradztwo w zakresie dostępnych rozwiązań umożliwiało przedsiębiorcom nie tylko skutecznie rozpocząć działalność online, ale również zapewniać jej dynamiczny rozwój. Monitorujemy obciążenie i wydajność stron oraz sklepów, informując klientów o konieczności aktualizacji lub zmiany parametrów usług, aby ich biznesy mogły bezpiecznie i nieprzerwanie rosnąć.

W jaki sposób monitorujecie potrzeby klientów?

Dzięki działaniu w oparciu o dane, tak zwane big data. Nasze platformy danych pozwalają na identyfikację trendów i potrzeb klientów na podstawie aktywności takich jak aktywacja usług, wzrost ilości danych na hostingu czy zakup domen, np. z globalnymi końcówkami. Dzięki temu jesteśmy w stanie proaktywnie podpowiadać klientom, jakie rozwiązania marketingowe, technologiczne czy ekspansyjne mogą być dla nich najkorzystniejsze w zależności od segmentu rynku, na którym działają, rodzaju biznesu czy etapu rozwoju w internecie.

Jakie inne grupy klientów, poza sektorem handlu, korzystają z usług home.pl?

Przede wszystkim obsługujemy małe i średnie przedsiębiorstwa, firmy e-commerce’owe, ale także instytucje rządowe i duże korporacje. Zauważamy rosnące zainteresowanie usługami internetowymi wśród samorządów, szpitali, instytucji pomocy społecznej czy fundacji.

Ponadto naszymi klientami się również osoby indywidualne, które niekoniecznie prowadzą własny biznes, ale chcą w jakiś sposób zaistnieć w internecie. Wiele działań w przestrzeni internetowej zaczyna się od zakupu domeny, często będącej pierwszym krokiem do realizacji przyszłego pomysłu na biznes. Klienci indywidualni przychodzą do nas z różnymi pomysłami – niektórzy z nich mają już konkretną wizję, inni dopiero szukają inspiracji, jak najlepiej wykorzystać zakupioną domenę.

Jakie środki bezpieczeństwa oferujecie, biorąc pod uwagę aktualną sytuację i znaczenie ochrony w internecie?

Nasza platforma hostingowa została zaprojektowana z myślą o jak najwyższym bezpieczeństwie. Są w niej zintegrowane zabezpieczenia. Do tego monitorują ją doświadczeni inżynierowie, którzy na bieżąco dbają o ochronę przed nowymi zagrożeniami.

Kluczowym elementem naszej oferty jest aplikacyjny firewall, który chroni hosting i serwisy naszych klientów przed nieuprawnionymi próbami dostępu czy atakami. Zapewniamy też wielowarstwowe zabezpieczenia sieciowe przeciw atakom DDoS. Oczywiście promujemy stosowanie certyfikatów SSL, które są dziś absolutnym standardem i pozwalają uniknąć oznaczania w przeglądarce strony jako "niezabezpieczonej".

Oprócz tego edukujemy – prowadzimy blog biznesowo-technologiczny oraz webinaria. Naszą misją jest podnoszenie świadomości klientów home.pl w zakresie cyberbezpieczeństwa.

W marketplace home.pl są dostępne różnorodne aplikacje antywirusowe od renomowanych producentów, które cieszą się dużym zainteresowaniem zarówno wśród firm, jak i użytkowników indywidualnych.

Nie mogę nie zapytać o wpływ rewolucji AI na działania home.pl...

Rozwój sztucznej inteligencji jest dla nas bardzo istotnym czynnikiem, który rewolucjonizuje sposób, w jaki działamy i świadczymy usługi. AI znajduje szerokie zastosowanie w naszej działalności, na przykład w obsłudze klienta, gdzie pomaga nam radzić sobie z dużą liczbą zapytań, skracając czas oczekiwania klientów i zwiększając efektywność naszej odpowiedzi.

Chcemy, aby AI optymalizowała i personalizowała oferowane przez nas usługi oraz ułatwiała klientom podjęcie decyzji o ich obecności w internecie, np. poprzez podpowiadanie wyboru najlepszej dla danej działalności i lokalizacji geograficznej domeny.

Sztuczna inteligencja staje się nieodzownym elementem branży usług internetowych, przynosząc korzyści zarówno w zakresie obsługi klienta, jak i w pomocy przy tworzeniu stron internetowych oraz innych usług online. Dzięki AI możemy oferować naszym klientom bardziej intuicyjne, szybkie i skrojone na miarę rozwiązania, co ma kluczowe znaczenie dla ich zadowolenia i sukcesu w internecie.

Płatna współpraca z home.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl