Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego na koniec marca br. "Ponad połowa obiektów (54 proc.) jest już jest zapełniona w ponad 50 proc., w tym z frekwencją powyżej 70 proc. jest 23 proc. Hoteli", wśród biorących udział w ankiecie hoteli wypoczynkowych. Od momentu przeprowadzenia ankiet upłynął już prawie miesiąc i dostępnych miejsc noclegowych w atrakcyjnych destynacjach jest coraz mniej. Trochę mniejszym zainteresowaniem cieszą się hotele biznesowe.
Ceny za usługi hotelowe w porównaniu do roku ubiegłego nie wzrosły znacząco, a w niektórych obiektach są wręcz na porównywalnym poziomie. Turyści, decydując się na wybór miejsca do wypoczynku powinni pamiętać o rezerwacjach bezpośrednich. Kontaktując się bezpośrednio z hotelem można nie tylko uzyskać bardziej atrakcyjną ofertę, ale także zapoznać się z tym co dzieje się w samym hotelu lub w jego bliskiej okolicy. Oferta naszych krajowych hoteli wypoczynkowych od kilku lat bardzo intensywnie się rozwinęła. To już nie tylko sam nocleg i wyżywienie, czy wizyty w SPA.
Nasze oferty rozwijają się wraz z oczekiwaniami naszych Gości, a wręcz często je wyprzedzają. Obserwowany w ostatnim czasie trend minimalizmu wśród społeczeństwa doprowadził do tego, że wypoczynek stał się czymś bardzo ważnym w naszym życiu. Nasi Goście coraz częściej wolą zamienić "stan posiadania" kolejnej, mniej istotnej rzeczy, na rzecz "jakościowego doświadczania". I właśnie tutaj hotele wychodzą im naprzeciw oferując cały pakiet doznań, od tych najbardziej oczywistych do zaskakujących.
Czego możemy spodziewać się w hotelach? Od ognisk z muzyką na żywo, po spotkania z numerologią, a pomiędzy: nauka tańca, koncerty, spotkania z projektantami mody. Prowadzone są różnego rodzaju warsztaty: psychologiczne, oswajania stresu, alternatywne parzenie kawy, a dla ciała rytuały saunowe, oddechowe czy party na basenie. W obiektach dla rodzin z dziećmi animatorzy zadbają o to by rodzice złapali chwilę oddechu oferując zajęcia dla dzieci, pokazy iluzji, a także survivalowe zajęcia. Turyści, którzy zamienili chęć posiadania czegoś namacalnego na rzecz doświadczeń mogą przebierać w ofertach. Dużą rolę w uatrakcyjnieniu pobytów odgrywają samorządy, które współpracują z branżą hotelarską i dbają o bogatą ofertę polskich miast.
Przykładem takiego wspólnego działania jest miasto Kołobrzeg, które ubiega się o tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2029, ale też kładzie duży nacisk na bogatą ofertę kulturalną dla turystów przez cały rok, a nie tylko w sezonie letnim. Kołobrzeg rywalizuje o tytuł z Lublinem, Katowicami oraz Bielsko-Białą. Natomiast Trójmiasto zostało dodane do przewodnika Michelin Guide 2024. Jako hotelarze zachęcamy do odkrywczego i aktywnego wypoczynku.
Agnieszka Maszner-Paprocka
Członkini zarządu Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego
Prezes zarządu spółki zarządzającej hotelem 5* nad morzem
Materiał producenta Grand Baltics Sp. z o.o