Kierowana przez Golca firma pokazuje, że w biznesie nie musi liczyć się pochodzenie. Wywodzący się z 22 tys. miasteczka w środkowej Polsce Wielton jest dziś nie tylko znaczącym w Europie producentem naczep i przyczep samochodowych, ale i jedną z dziesięciu największych firm w branży na świecie.
Należąca do Grupy Wielton spółka Lawrence David wyprodukuje dla Amazona 40 pojazdów testowych. Są to naczepy z osiami dzielonymi, co pozwala na maksymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Będą służyły do transportu między dużymi magazynami przeładunkowymi (tzw. hubami) amerykańskiego giganta sprzedaży internetowej.
Nie jest to jedyne innowacyjne przedsięwzięcie, w jakie zaangażował się Wielton. Kolejne polega na stworzeniu zestawu (ciągnika z naczepą) zużywającego o 13 proc. mniej paliwa. Z tego 6 proc. oszczędności ma wygenerować naczepa o zmiennym kształcie, zależnie od wysokości ładunku. Projekt o nazwie Falcon realizuje francuska spółka zależna Wieltonu Fruehauf wspólnie z Renaultem i Volvo.
Błyskawiczna ekspansja zagraniczna polskiej firmy to przede wszystkim czasy prezesury Mariusza Golca.
Od 2015 r. Wielton regularnie i bez kompleksów przejmuje konkurentów z zachodniej Europy – to francuski Fruehauf, włoski Viberti Rimorchi, brytyjski Lawrence David oraz niemiecki Langendorf. W efekcie polska spółka nie martwi się o rozwój czy utrzymanie na rynku, ale o to w jaki sposób nadążyć za popytem rynku i potrzebami klientów.
Mariusz Golec to nie tylko symbol ekspansji polskich firm za granicę, ale i sprowadzania standardów zachodnich do Polski.
Prezes Wieltona w jednym z wywiadów otwarcie przyznał, że "czasy taniej pracy w Polsce się kończą" i nie ma zamiaru sztucznie utrzymywać niskich płac. Firma zatrudniająca niemal 2 tys. osób w naszym kraju płaci zatrudnionym przy produkcji średnio 5 tys. zł.
Zwycięzców poznamy podczas Gali finałowej Nagrody Money.pl 22 maja , która odbędzie się w ramach Kongresu Impact'19 organizowanego w dniach 21-22.05.2019 w Krakowie!