Dotychczas Weekday miał sklepy stacjonarne głównie w Europie Północnej i Zachodniej. Polska ma być pierwszym krajem w Europie Środkowej, w którym wkrótce się pojawi. Należąca do szwedzkiego giganta odzieżowego H&M spółka planuje otwarcie kolejnych sklepów stacjonarnych w tej części Europy.
Na rynku marka Weekday konkuruje cenowo głównie z Zarą. Ceny ubrań kształtują się w granicach od 150 zł do 550 zł dla płaszczy oraz kurtek i od 100 do 300 zł dla sukienek - podaje portal wirtualnemedia.pl.
Sklep Weekday zostanie otwarty w Elektrowni Powiśle w Warszawie (jej otwarcie zaplanowano na 2020 rok). Ma zajmować 450 m.kw. powierzchni, a sprzedawane w nim będą także produkty takich brandów, jak np. Fila, Vans oraz Champion.
H&M jest właścicielem Weekday od 2008 roku. Marka powstała w 2002 roku. Aktualnie jest obecna w 19 krajach, choć posiada jedynie 10 sklepów stacjonarnych. Dotychczas w Polsce kolekcje Weekday sprzedawane były wyłącznie przez Internet - podaje portal Wirtualne Media.
Gorące lato 2018 r., które mocno dało się we znaki branży odzieżowej nie przeszkodziło szwedzkiej marce H&M w znacznym zwiększeniu sprzedaży. Tylko w trzecim kwartale sprzedaż internetowa wzrosła o 32 proc. – wynika z zaprezentowanych przez firmę danych.
Równocześnie firmie udało się, dzięki dużym obniżkom, wyczyścić przed jesienią magazyny. Cała sprzedaż wzrosła o 9 proc. w porównaniu do analogicznego kwartału roku poprzedniego i wyniosła 64 800 mln koron szwedzkich.
Największy wzrost w Unii Europejskiej sprzedaży w 2018 r. H&M odnotował w Polsce. W porównaniu do trzeciego kwartału minionego roku wartość sprzedanych ubrań liczona w koronach wzrosła o 25 proc., a w złotówkach o 18 proc.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl