Chociaż handel stacjonarny wraca do poziomów sprzed pandemii COVID-19, zakupy w sieci na stałe zagościły w zwyczajach zakupowych Polaków. Według danych Gemius już 77 proc. polskich internautów kupuje online. Jako powód ankietowani wskazują przede wszystkim nieograniczoną dostępność towaru, ale też szybkość i opłacalność transakcji.
Analitycy PwC szacują, że polski rynek e-commerce jest już wart 93 mld zł. Co więcej, w ciągu pięciu kolejnych lat jego wartość zwiększy się do 162 mld zł. Handel internetowy w naszym kraju notuje największy w całej Europie wzrost rok do roku. Sklepów online przybywa niemal każdego dnia. Obecnie już ok. 150 tys. przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż swoich produktów i usług w sieci.
Marketplace – trend czy konieczność?
Jak wynika z przygotowanego przez agencję badawczą Inquiry oraz redakcję "Wiadomości Handlowych" raportu "Marketplaces – przegląd rynku i perspektywy rozwoju", dominującym modelem biznesowym w segmencie e-commerce są platformy zakupowe. Polska wyrasta na jeden z najbardziej perspektywicznych rynków dla wzrostu tego trendu i jak przewidują eksperci, marketplace’y będą nadal rosły w siłę.
Sklepy internetowe coraz częściej dywersyfikują kanały sprzedaży, oferując swoje produkty na kilku różnych platformach jednocześnie. Co w ten sposób mogą zyskać? Unikalne możliwości rozwoju i dotarcie do jak największej liczby klientów. To szansa nie tylko dla znanych marek, ale i dla mniejszych graczy - nie trzeba tu zaczynać od podstaw: budowania świadomości brandu i własnego sklepu internetowego.
EmpikPlace – miejsce na rozwój biznesu online
W Polsce jednym z liderów rynkowych jest platforma Empiku - EmpikPlace, którą na tle innych graczy niewątpliwie wyróżnia rozpoznawalność marki z blisko 75-letnią tradycją oraz zaufanie milionów klientów.
– Z naszą ofertą docieramy średnio do co czwartego polskiego internauty. To ogromny potencjał dla Sprzedawców online – zarówno dużych marek, jak i małych i średnich przedsiębiorstw, które chciałyby poszerzać grono swoich odbiorców – mówi Mirek Drab, dyrektor EmpikPlace.
Potwierdzają to liczby - Empik.com nie opuszcza zestawienia TOP5 sklepów online, notując średnio ponad 32 mln odwiedzin miesięcznie. Aplikacja mobilna Empiku w ciągu ostatniego roku osiągnęła trzycyfrowy wzrost i według samych użytkowników jest najlepszą apką zakupową w Polsce.
Przejrzyste zasady współpracy
Prowadzenie sklepu na EmpikPlace nie wiąże się z żadną opłatą aktywacyjną, opłatami stałymi czy innymi kosztami. Model współpracy oparty jest na klarownych stawkach prowizyjnych, często niższych w porównaniu z innymi wiodącymi platformami. Dzięki integracji ze wszystkimi topowymi platformami (IdoSell, Shoper, WooCommerce, Presta czy BaseLinker) rozpoczęcie sprzedaży jest szybkie i proste. Dodatkowo, Sprzedawcy mogą liczyć na wsparcie zespołu opiekunów a także liczne materiały edukacyjne i webinary, które ułatwią zarówno integrację, jak i promocję swojej oferty.
– Wystarczy silna i atrakcyjna oferta oraz wysoki poziom obsługi klienta. My zajmiemy się resztą, oferując indywidualne podejście, aktywnie działając w obszarze marketingu i aktywacji komercyjnej, ale też inwestując w narzędzia i technologie wspierające Sprzedawców – podkreśla Mirek Drab.
I dodaje: – Stale wdrażamy kolejne udogodnienia dla naszych Sprzedawców. W ostatnich miesiącach były to m.in. nowy system CRM udoskonalający poziom obsługi, narzędzia do analityki sprzedażowej czy szybsze procesy rozliczeniowe. Pracujemy również nad kolejnymi możliwościami promocji ofert i marek na Empik.com.
Różnorodna oferta i skokowe wzrosty sprzedaży
Swoje sklepy na EmpikPlace prowadzi obecnie ponad 3,5 tys. zaufanych Sprzedawców (+52% r/r), którzy zrealizowali do tej pory niemal 5 milionów zamówień. Nieustannie rośnie także liczba ofert, które wystawiają na Empik.com - obecnie to już ponad 5 milionów (+56% r/r), a miesięcznie przybywa ich nawet 200 tysięcy w 20 kategoriach i 300 podkategoriach. Skokowo rośnie również sprzedaż – w ostatnich miesiącach o 100% rok do roku.
Jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem klientów? Największą dynamikę sprzedaży na EmpikPlace odnotowali Sprzedawcy w kategorii Elektronika (240 proc. rok do roku). Ponad 100-procentowy wzrost zaliczyły też: Zdrowie i Uroda oraz Dom i Ogród. Z kolei o ponad 60 proc. urosła sprzedaż w dziale Sport a także Zabawki.
Warto wspomnieć, że Sprzedawcy obecni na EmpikPlace mogą też dołączyć do usług subskrypcyjnych Empik Premium, które skupiają już blisko 8 mln aktywnych użytkowników. Dzięki takiej współpracy Empik subsydiuje koszty dostawy zamówień (m.in. kurierem i do tysięcy punktów odbioru), a produkty oznaczone jako "Premium" są bardziej widoczne, przez co chętniej wybierane przez klientów.
Dowiedz się, jak w prosty sposób zacząć sprzedawać na EmpikPlace i postaw na rozwój Twojego biznesu: Empik.com/empikplace.
Materiał powstał przy współpracy z EmpikPlace