Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|
aktualizacja

Markety już świętują Boże Narodzenie. Lidl i Kaufland się pospieszyły

0
Podziel się:

Do Bożego Narodzenia jest szmat czasu, ale w marketach można już teraz odczuć świąteczną atmosferę. Pierwsze "ścianki" ze słodyczami z motywami mikołajów czy bałwanków pojawiły się m.in. w sieci Lidl czy w konkurencyjnym Kauflandzie.

Lidl zaczyna świętowanie Bożego Narodzenia już w połowie października.
Lidl zaczyna świętowanie Bożego Narodzenia już w połowie października. (WP.PL, WP)

Jeśli ktoś nie może się doczekać świąt Bożego Narodzenia, to ich namiastkę można już znaleźć na zakupach. Jak co roku menedżerowie sklepów nie czekają na konkurencje i bez skrępowania przesuwają datę startu sprzedaży świątecznych produktów coraz wcześniej. W najbliższym czasie będziemy mieć więc do czynienia ze stojącymi obok siebie zniczami z okazji Wszystkich Świętych i uśmiechającymi się czekoladowymi bałwanami.

Przed szereg wyskoczyły już sklepy Lidl i Kaufland. W ofercie sklepów już teraz znajdziemy słodycze ze świątecznymi motywami.

Pierwsza z sieci w zasadzie przyzwyczaiła do tego, bo rok temu dokładnie w tym samym momencie ruszała z kampanią świąteczną. Z kolei dwa lata wcześniej pierwsze mikołaje z czekolady pojawiały się 3 października.

Z ekonomicznego punktu widzenia można zrozumieć właścicieli sklepów, bo świąteczna gorączka to dla nich czas żniw. Im szybciej się zaczną, tym markety mogą liczyć na większe obroty. Statystyki pokazują, że w listopadzie i grudniu potrafią rosnąć o kilkadziesiąt procent i stanowią czasem nawet prawie jedną trzecią całorocznej sprzedaży.

Zobacz także: Pomysł na biznes: Ręcznie robione dekoracje świąteczne

Co na to klienci? Powoli przyzwyczajają się do coraz szybciej pojawiających się świątecznych produktów. W tej chwili nie wzbudza to już takiego szoku jak jeszcze kilka lat temu. W internecie można jeszcze odszukać artykuł naszej redakcji sprzed 8 lat zatytułowany "Boże Narodzenie w listopadzie - dotykamy granic absurdu?".

Teraz wydaje się, że podobną reakcję wywoływałaby wrześniowa kampania świąteczna. Na szczęście poza pojedynczymi przykładami z marketów, np. sprzedawania choinek czy bombek z poprzedniego sezonu we wrześniu, nie ma jeszcze takiej tradycji.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
WP Finanse
KOMENTARZE
(0)