Właściciele samochodów Hyundai ix35 (EL) wyprodukowanych od 13 stycznia 2010 r. do 7 listopada 2013 r. w Słowacji i Czechach zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w autoryzowanej stacji obsługi (ASO) - powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Hyundai.
W pojazdach tych może dojść do przedostania się płynu hamulcowego do płytki PCB. "W konsekwencji stwarza to ryzyko zwarcia elektrycznego w obwodzie modulatora HECU" - wyjaśnił producent.
Na polskim rynku kampania naprawcza obejmie ponad 13,2 tys. pojazdów. Wizyta w ASO ma polegać na wymianie bezpiecznika HECU.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Natomiast w Hyundai H1/Grand Starex (TQ) wyprodukowanym w Korei Południowej od 18 sierpnia 2010 r. do 22 listopada 2018 r. może dojść do zwarcia elektrycznego w skrzynce przyłączeniowej w komorze silnika. Dzieje się tak na skutek "uszkodzenia osłony przewodu po nadmiernym wzroście temperatury w miejscu mocowania zacisków" - podano. Właściciele 108 aut będą musieli odwiedzić ASO w celu wymiany okablowania.
Wadliwe poduszki powietrzne. Producent ostrzega
Natomiast Citroen poinformował, że w modelu C3 może wystąpić ryzyko wadliwego działania poduszek powietrznych kierowcy i pasażera TAKATA. Preparat, który jest propelentem, może być podatny na zmiany wraz z upływem czasu oraz gdy jest narażony na bardzo wysoką temperaturę lub wilgotność.
W przypadku kolizji, gdy napełniacz poduszki zostanie uruchomiony, może powodować szybsze generowanie gazu niż zaprojektowano.
Może to prowadzić do odłączenia metalowych fragmentów od ulegającego rozerwaniu napełniacza, a części te mogą polecieć w kierunku kierowcy/pasażerów pojazdu, co może doprowadzić do poważnych obrażeń lub utraty życia - zaznacza Citroen.
Kampanią naprawczą objętych ma być ponad 9,6 aut. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do ASO, aby wymienić poduszki powietrzne.