Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|
aktualizacja

Mastercard wchodzi w BLIK. Będzie rozwijał polski standard płatności za granicą

0
Podziel się:

Amerykański gigant płatności elektronicznych ma przejąć jedną siódmą udziałów Polskiego Standardu Płatności, spółki powołanej przez polskie banki do wprowadzenia usługi BLIK. To pozwoli na wprowadzenie jej na zagraniczne rynki.

Poza płatnościami w internecie, najczęściej z BLIK-a korzystamy w bankomatach.
Poza płatnościami w internecie, najczęściej z BLIK-a korzystamy w bankomatach. (Paweł Wiśniewski/East News)

O szykowanej transakcji nieoficjalnie dowidziała się "Rzeczpospolita". Nabycie przez Mastercard udziałów w PSP ma zostać sfinalizowane do końca czerwca.

Według gazety Amerykanie mają przejąć jedną siódmą udziałów w spółce. Oferta finansowa Mastercard ma wskazywać na wycenę spółki na poziomie pół miliarda złotych.

Wejście Mastercard do PSP oznacza, że usługa najprawdopodobniej będzie przez Amerykanów wprowadzana na rynki zagraniczne.

Zobacz także: Obejrzyj: Rewolucja w systemie płatności blik. Będzie jeszcze szybciej

PSP i Mastercard wstępną umowę o współpracy podpisały już w grudniu 2018 roku. Polska strona miała dostarczyć platformę płatności mobilnych i online, a Mastercard - technologie płatnicze oraz globalną sieć akceptacji.

PSP na razie nie komentuje doniesień "Rzeczpospolitej", wskazując, że "będzie informować wyłącznie w porozumieniu z zainteresowanymi podmiotami i tylko w momencie, kiedy możliwe będzie przekazanie informacji o faktach.

Udziałowcami PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA-a mogą korzystać również klienci Getin Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe oraz Banku Pekao S.A.

Możliwość skorzystania z BLIK-a w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych.

Usługa pozwalająca wykonywać płatności za pomocą tymczasowego sześciocyfrowego kodu rozwija się błyskawicznie. W pierwszym kwartale 2019 roku zrealizowano prawie 40 milionów transakcji, czyli prawie 3 razy tyle co rok temu.

- BLIK jest już popularniejszy przy zakupach w sieci niż karty. Pokazały to dane NBP za ostatni kwartał ubiegłego roku - mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności. - Naszą ambicją na ten rok jest to, aby co drugi zakup w sieci był opłacany BLIK-iem dodaje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)