Po wejściu na rynek prasy PKN Orlen nie zwalnia tempa i już szuka kolejnych dróg do rozszerzenia swojej działalności. Kolejnym pomysłem giganta naftowego jest segment usług kurierskich.
- W ciągu dwóch lat chcemy też postawić 2 tys. maszyn paczkowych. A poprzez wykorzystanie przewag logistycznych i mając obecnie łącznie ponad 3 tys. punktów sprzedaży w całej Polsce, rozwiniemy usługi kurierskie - powiedział w rozmowie z serwisem rp.pl prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Rośnie konkurencja dla InPostu
Po sukcesie, jaki odniósł InPost i jego Paczkomaty, a także za rozwoju branży e-commerce w Polsce, kolejne firmy traktują segment usług kurierskich jako łakomy kąsek. PKN Orlen zresztą nie jest pierwszą firmą, która zapowiedziała postawienie maszyn paczkowych. Wcześniej na taki ruch zdecydowała się Poczta Polska.
Jak przypomina portal mamstartup.pl, operator zapowiedział, że do 2022 roku postawi 2 tys. maszyn paczkowych, o czym informowaliśmy w money.pl. W tym roku natomiast spółka państwowa chce oddać do użytku ok. 500 tego typu maszyn.
To nie koniec, ponieważ automaty paczkowe w Polsce chce stawiać także chiński koncern Alibaba, do którego należy AliExpress. W money.pl przedstawialiśmy szczegółowe plany ekspansji na polskim rynku azjatyckiego giganta.
InPost świętuje sukcesy i to do tego stopnia, że zdecydował się na wystartowanie na giełdzie. Wybrał do tego jednak nie warszawski, ale holenderski parkiet. Inwestorzy bardzo ciepło przyjęli InPost i - jak pisaliśmy w money.pl - w trakcie dnia wartość całego paczkomatowego i kurierskiego biznesu to ponad 10 mld euro, czyli grubo ponad 45 mld złotych.
Orlen rozszerza wachlarz usług
Czasy, gdy PKN Orlen kojarzył się przede wszystkim z paliwem, odchodzą do przeszłości. Branża kurierska to kolejna gałąź biznesu, na którą koncern zagiął parol.
Wcześniej państwowego giganta skusił szeroko rozumiany rynek prasy. W listopadzie Orlen przejął Ruch, czyli przedsiębiorstwo handlu detalicznego, kojarzone przede wszystkim z dystrybucją prasy.
Po kioskowych "blaszakach" nadszedł czas na własne tytuły: w grudniu 2020 roku PKN Orlen ogłosił, że przejmuje spółkę Polska Press od Verlagsgruppe. Wniosek do UOKiK-u koncern zgłosił kilka dni później. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem Orlenu, to zostanie on właścicielem 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych.