Maxi Zoo – największa sieć sklepów dla zwierząt w Polsce
Marka Maxi Zoo zadebiutowała w Polsce w 2012 roku i od tej pory jest najszybciej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2019 roku Maxi Zoo Polska po raz piąty zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG stając się numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt i umacniając tym samym pozycję lidera. Od początku działalności sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Maxi Zoo angażuje się w szereg akcji charytatywnych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Promocja odpowiedzialnej adopcji, współpraca ze schroniskami, OTOP i Strażą dla Zwierząt to główne działania CSR firmy w Polsce. Od 4 lat w ramach akcji „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” Maxi Zoo wraz ze swoimi klientami wspiera psy ratownicze Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Więcej o działalności charytatywnej firmy można przeczytać na stronie www.maxizoo.pl/wspolnie-dla-zwierzat.
Pod koniec marca 2021 roku firma otworzyła swoją 50. placówkę – sklep w gdańskiej Galerii Zaspa. Maxi Zoo w Gdańsku to prawie 400 mkw. powierzchni z wyjątkową ofertą dla wszystkich miłośników zwierząt. 50 sklepów to także ogromne doświadczenie i historia biznesu zoologicznego w Polsce. Pełna lista placówek jest dostępna pod adresem: www.maxizoo.pl/znajdz-sklep
Polacy kochają zwierzęta i nie oszczędzają na potrzebach swoich pupili
- Na polskim rynku działamy prawie 9 lat. Wydaje się, że nie jest to szczególnie długo, jednak różnica pomiędzy kondycją branży zoologicznej w 2012 roku i w 2021 roku jest znacząca. Przez ten czas zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków, preferencje. – uważa Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska. – Pamiętam, jak otwieraliśmy pierwszą placówkę Maxi Zoo w Polsce. Wydawało nam się, że część naszych klientów przyzwyczajona do małych osiedlowych sklepików zoologicznych, w których obok żywych zwierząt sprzedawano karmę na kilogramy, czuła się onieśmielona formułą i standardem, który zaproponowaliśmy. Trochę czasu zajęło nam wytłumaczenie, dlaczego nie sprzedajemy żywych zwierząt w sklepach Maxi Zoo i tego, że jesteśmy sklepem dla zwierząt, a nie sklepem zoologicznym. Dbamy o dobrostan zwierząt nie tylko poprzez akcje charytatywne, ale również przez to, że nie przetrzymujemy ich w warunkach sklepowych, które nie są w stanie zapewnić im podstawowego komfortu. Nasi klienci przekonali się również, że profesjonalizm, jakość obsługi i odpowiednia prezentacja produktów nie muszą wiązać się z wysokimi cenami, a wręcz przeciwnie. Otwierając 50. sklep w Polsce widzimy, że zwyczaje konsumenckie naszych rodaków również uległy transformacji. Oczywiście nadal bardzo istotna jest cena produktów, ale widać też, że klienci oczekują jakości i są w stanie coraz więcej zapłacić, by ją otrzymać. Jako opiekunowie zwierząt zwracamy uwagę na komfort psychiczny i fizyczny naszych podopiecznych, dlatego np. kupujemy im szereg zabawek, przysmaków oraz akcesoriów do treningu. Szukamy sposobów na kreatywne zajęcia z pupilami – podkreśla Wojciech Kamiński.
Najpopularniejszym zwierzęciem domowym w Polsce ciągle pozostaje pies – aktualną populację czworonogów szacuje się na nieco ponad 7,8 mln, kotów w naszych domach jest ok. 6,8 mln, a małych zwierząt domowych ok. 1 mln (1). Wg szacunków sieci Maxi Zoo w 2020 roku Polacy wydali na swoich ulubieńców około 1, 065 mld euro. To o 11% więcej niż w 2019. Ocenia się, że w perspektywie kilku lat wartość rynku zoologicznego w naszym kraju będzie dalej rosła średnio w skali 8% rok do roku (2).
Szeroka oferta w dobrej cenie
50. sklep Maxi Zoo w gdańskiej Galerii Zaspa, podobnie jak inne sklepy sieci, oferuje ponad 6000 produktów niemal dla wszystkich gatunków zwierząt. Na półkach sieci goszczą zarówno znane marki jak: Pedigree, Whiskas, Gourmet, Benek, Dolina Noteci, Amiplay i Brit, a także produkty dostępne wyłącznie w Maxi Zoo: Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek, które wyróżniają się wysoką jakością i przystępną ceną. Dzięki szerokiej gamie produktów każdy klient znajdzie to czego potrzebuje, począwszy od karm, w tym karm specjalistycznych, środków czystości, środków do pielęgnacji, leków OTC, po różnego rodzaju akcesoria i zabawki dla zwierząt. Jednocześnie Maxi Zoo uczestniczy w największym multipartnerskim Programie Bonusowym – PAYBACK. Dzięki temu klienci mogą zbierać punkty za zakupy w sieci, a następnie wymieniać je na atrakcyjne nagrody w ramach PAYBACK, płacić nimi za zakupy w Maxi Zoo lub w innych sklepach partnerów Programu oraz korzystać z licznych promocji. W sklepie internetowym www.maxizoo.pl poza standardową propozycją, dostępne są również produkty, które uzupełniają ofertę stacjonarną np. w kategorii "akwarystyka" czy "oczko wodne".
- Z tej wyjątkowej okazji, jaką jest otwarcie 50. sklepu, przygotowaliśmy wiele niespodzianek dla naszych klientów - podkreśla Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska. – Niestety w dobie pandemii musieliśmy zrezygnować z wielu atrakcji na miejscu, które zawsze towarzyszą otwarciom nowych placówek. Tym razem nie możemy zaprosić klientów na tort, nie możemy zaproponować porad behawiorysty dla wszystkich zainteresowanych i ich pupili ani licznych niespodzianek dla najmłodszych. Mam za to nadzieję, że oferta cenowa i promocje obowiązujące od 7 kwietnia do końca miesiąca w całej sieci Maxi Zoo spotkają się z uznaniem i zainteresowaniem ze strony naszych klientów. Postaraliśmy się również o specjalny wystrój sklepów i złote balony, które choć trochę pozwolą stworzyć wyjątkową atmosferę świętowania w warunkach, w których wszyscy obecnie funkcjonujemy. Już dzisiaj zapraszam do wspólnego celebrowania – dodaje Wojciech Kamiński.
Do końca roku sieć planuje otwarcie kolejnych 15 sklepów stacjonarnych. Przedstawiciele firmy podkreślają, że realizacja tych zamiarów w znacznej mierze będzie uzależniona od ogólnej kondycji gospodarczej kraju oraz innych dziedzin gospodarki, m.in. branży budowlanej.
(1) Dane na podstawie Euromonitor International 2020
(2) Dane Maxi Zoo Polska