Innowacja to paliwo przyszłości, z czego bardzo dobrze zdaje sobie sprawę samorząd województwa mazowieckiego, po raz trzeci organizując konkurs dla startupów „Startuj z Mazowsza”. Potężny zastrzyk gotówki na początku biznesowej drogi to marzenie wielu przedsiębiorców, a jeśli startują z Mazowsza, to los im sprzyja: łączna pula nagród w konkursie wynosi 90 000 złotych.
Dodatkowo na laureatów czekają nagrody specjalne od Partnerów konkursu: konsultacje merytoryczne związane z rozwojem biznesu i pozyskiwaniem finansowania, możliwość udziału w szkoleniach i programach mentoringowych czy możliwość prezentacji przed gronem inwestorów.
Startupy mogą liczyć również na rozbudowanie sieci kontaktów i profesjonalną sesję fotograficzną. Kto może spróbować swoich sił w starcie po nagrody? Konkurs dedykowany jest dla startupów zarejestrowanych na terenie województwa mazowieckiego, prowadzących działalność do maksymalnie trzech lat. Startupy mogą zgłosić swój udział w trzech kategoriach: social impact, inno-tech i start.
Kategoria social impact została stworzona dla startupów o pozytywnym oddziaływaniu na środowisko lub społeczeństwo, natomiast w kategorii inno-tech mogą startować startupy, których produkty i procesy są innowacyjne technologicznie.
Dla pionierskich projektów, które są etapie Minimum Value Product lub prototypu, utworzono kategorię start. Do poprzednich dwóch edycji konkursu zgłosiło się ponad 75 startupów, a według Marcina Wajdy - dyrektora Departamentu Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie „Zainteresowanie konkursem wzrasta z roku na rok, a mazowiecki ekosystem startupów rośnie w siłę. Wsparcie we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań jest szczególnie istotne dla dynamicznego rozwoju gospodarki”.
Zwycięzcy każdej z kategorii otrzymają 30 000 złotych na rozwój swojego startupu. Do kiedy można aplikować? Zgłoszenia będą przyjmowane do 16 lipca 2021, a zgłosić można się online - tutaj.
To, co sprawia, że konkurs „Startuj z Mazowsza” jest tak wyjątkowy to jego prosta formuła. Zapomnij o setkach zadań konkursowych: wszystko, czego potrzebujesz to ciekawie wypełniony formularz i biznesowy pitch, który udowodni, że to właśnie TWÓJ projekt ma największy potencjał. Komisja konkursowa składa się z biznesowych ekspertów:
● Adrian Migoń – Przewodniczący komisji i Prezes Zarządu Youth Business Poland;
● Greg Albreht – multiprzedsiębiorca, doradca, mówca, inwestor, podcaster;
● dr hab. Agnieszka Skala - profesor nadzwyczajny na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej;
● Maciej Sadowski – Prezes Zarządu Startup Hub Poland.
Oprócz wsparcia finansowego, wygrana w konkursie to szansa na promocję w mediach branżowych, która jest niezwykle ważna dla rozwijających się startupów. Patronat medialny nad konkursem objęły redakcje MamStartup oraz Wirtualna Polska, co pozwoli laureatom na błyskawicznie dotarcie do szerszej grupy odbiorców.
Poprzednim laureatom konkurs zdecydowanie pomógł rozwinąć skrzydła. Według Grzegorza Maciaszka, Business Development Managera w Solhotair, produkującej solarne kolektory grzewcze o wysokiej efektywności firmie, która zdobyła 2 miejsca w II edycji konkursu, „Startuj z Mazowsza” był przełomowym wydarzeniem w rozwoju SolHotAir”.
Udział w konkursie pozwolił im na zdobycie wielu cennych kontaktów, co „ostatecznie przełożyło się pozyskanie inwestora strategicznego, w początkowej rundzie finansowania startupu”.
Microlens, startup produkujący najmniejsze na świecie mikrosoczewki gradientowe, podbija rynki w Japonii, Niemczech i Szwajcarii. Opracowana technologia została doceniona podczas trzech międzynarodowych targów wynalazków, a to dopiero początek biznesowej drogi.
Zdobycie nagrody specjalnej (programu akceleracji w stanie Nevada, w USA) w II edycji konkursu, pomogło Microlens w pracach nad nowymi rozwiązaniami technologicznymi. „Poznaliśmy szerokie możliwości rozwoju firmy w Nevadzie, gdzie władze stanu aktywnie angażują się w tworzenie hubów pomiędzy nauką a biznesem” - mówi Tomasz Mierzwa, współzałożyciel Microlens. Dodaje, że udział w konkursie był świetną decyzją, ponieważ pozwolił im „złapać odpowiednią perspektywę i zdobyć praktyczną wiedzę od praktyków z USA
„Odwiedziliśmy m.in. nowoczesne centrum, w którym studenci projektują różne rozwiązania dla hoteli czy kasyn. Widać tam podejście pragmatyczne”. Technologia opracowana przez Microlens jest niezwykle innowacyjna, ale wymaga przeprowadzenia dodatkowych prac B+R, a inwestorzy z Europy liczą na szybkie zwroty z inwestycji. Amerykańskie długofalowe podejście do technologii zainspirowało ich do szukania nowych ścieżek rozwoju.
Jeżeli jesteś innowacyjnym przedsiębiorcą, który potrzebuje wsparcia finansowego, Mazowsze jest po Twojej stronie! Zgłoś swój startup do konkursu, przekonaj komisję, dlaczego to właśnie TWÓJ pomysł ma szansę na sukces i ciesz się dodatkowymi środkami na rozwój, nagrodami specjalnymi od Partnerów konkursu i zaistnieniem w mediach. Nabór jest otwarty do 16.07.2021 pod adresem [link]!
Wydarzeniu partnerują m.in.: Miasto Stołeczne Warszawa, Fundacja Przedsiębiorczości Kobiet, Agritech Hub ASI sp. z o. o., Politechnika Warszawska - Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Startup Academy, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Koleje Mazowieckie - KM sp. z o. o.; Patroni medialni: MamStartup.pl oraz Wp.pl.
Informacja prasowa