Michał Siegieda zapewnia, że spółka zapozna się ze stanowiskiem prezesa UOKiK i "w trybie właściwym dla tego postępowania będziemy się do tego odnosić."
UOKiK bada reklamy w mediach
W środę prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko spółkom Ringier Axel Springer Polska i Wirtualna Polska Media pod zarzutem wprowadzania konsumentów w błąd poprzez nieoznaczanie lub niewłaściwe oznaczanie handlowego charakteru materiałów publikowanych w serwisach internetowych.
W opinii UOKiK niektóre analizowanie treści nie miały żadnych oznaczeń, a inne budziły wątpliwość w zakresie ich przejrzystości i czytelności. Wyrażono zastrzeżenia wobec zwrotów takich jak "artykuł we współpracy z partnerem", "prezentacja partnera", "partner materiału", "partnerem treści jest…", "partner serwisu", które konsumenci mogli odebrać jako treści przygotowane w ramach eksperckiej współpracy, a które stanowiły formę reklamy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Zgodnie z prawem materiały w serwisach internetowych muszą być jasno oznaczone, aby wynikało z nich, iż ich publikacja jest wynikiem komercyjnej współpracy z reklamodawcą. W ocenie Prezesa Urzędu wymagania takie mogą spełniać oznaczenia typu "reklama", "materiał reklamowy na zlecenie" czy "tekst sponsorowany" – poinformowano.
Urząd poinformował, że jeśli zarzuty się potwierdzą, Ringier Axel Springer Polska i Wirtualna Polska Media mogą ponieść karę w wysokości 10 proc. obrotu. Przekazano również, iż prezes UOKiK prowadzi także postępowania wyjaśniające w sprawie Agory i grupy Interia.pl w kontekście prawidłowego oznaczania treści komercyjnych.
- Nasze praktyki oznaczania reklam dotychczas nie odbiegały od standardów rynkowych, a nawet bywały bardziej restrykcyjne - informuje, w odpowiedzi na zarzuty OKiK, Michał Siegieda, rzecznik prasowy spółki Wirtualna Polska Holding.