Media społecznościowe w Polsce są bardzo popularne. Podobnie jak komunikatory, którymi posługujemy się przede wszystkim na smartfonach. Zwyczaje Polaków w social mediach na poczatku 2020 roku przebadane zostały w raporcie "Digital 2020" autorstwa serwisu Hootsuite. Podstawowe wnioski przywołuje portal socialpress.pl.
Z badania wynika, że z mediów społecznościowych regularnie i aktywnie korzysta około 19 mln Polaków. To połowa całej populacji naszego kraju. Z internetu natomiast korzysta około 30 mln z nas.
Przez media społecznościowe autorzy raportu rozumieją również komunikatory, czyli m.in. takie aplikacje jak facebookowy Messenger czy WhatsApp.
Które social media są najpopularniejsze wśród naszych rodaków? Wyniki mogą zaskoczyć. Najwięcej z nas korzysta bowiem z następujących platform:
- 1. YouTube (92 proc.),
- 2. Facebook (89 proc.),
- 3. Messenger (72 proc.),
- 4. Instagram (55 proc.),
- 5. WhatsApp (45 proc.),
- 6. Twitter (35 proc.).
Choć to YouTube ma największy zasięg spośród mediów społecznościowych i komunikatorów, to jednak należy zauważyć, że do korzystania z platformy nie trzeba mieć założonego konta, a wielu użytkowników ogląda filmy nie do końca świadomie. Na przykład dzieci śledzące swoje ulubione bajki lub piosenki. Co ciekawe, najwięcej wyszukiwań w YouTube ma właśnie fraza "piosenki".
Facebook natomiast to narzędzie, z którego korzysta 16 mln użytkowników. Przeciętna aktywność w miesiącu to 3 komentarze, 11 polubień postów i jedno udostępnienie. Z kolei w reklamy na Facebooku znacznie częściej klikają kobiety.
Odwrotną kolejność mamy w światowych trendach. Tu zdecydowanie najpopularniejszy jest Facebook, który ma prawie 2,5 mld użytkowników. Youtube to około 2 mld, a WhatsApp - 1,6 mld użytkowników.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl