Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
JACEG
|
aktualizacja

Media społecznościowe. Które wybierają Polacy?

1
Podziel się:

Najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce? Przede wszystkim YouTube i Facebook. Z tych platform najczęściej korzystają Polacy. Wyniki mogą zaskakiwać.

Facebook, Twitter, Instagram a może jeszcze coś innego? Oto najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce
Facebook, Twitter, Instagram a może jeszcze coś innego? Oto najpopularniejsze media społecznościowe w Polsce (Pixabay)

Media społecznościowe w Polsce są bardzo popularne. Podobnie jak komunikatory, którymi posługujemy się przede wszystkim na smartfonach. Zwyczaje Polaków w social mediach na poczatku 2020 roku przebadane zostały w raporcie "Digital 2020" autorstwa serwisu Hootsuite. Podstawowe wnioski przywołuje portal socialpress.pl.

Youtube, Facebook, Instagram. Co najpopularniejsze w Polsce?

Z badania wynika, że z mediów społecznościowych regularnie i aktywnie korzysta około 19 mln Polaków. To połowa całej populacji naszego kraju. Z internetu natomiast korzysta około 30 mln z nas.

Przez media społecznościowe autorzy raportu rozumieją również komunikatory, czyli m.in. takie aplikacje jak facebookowy Messenger czy WhatsApp.

Które social media są najpopularniejsze wśród naszych rodaków? Wyniki mogą zaskoczyć. Najwięcej z nas korzysta bowiem z następujących platform:

  • 1. YouTube (92 proc.),
  • 2. Facebook (89 proc.),
  • 3. Messenger (72 proc.),
  • 4. Instagram (55 proc.),
  • 5. WhatsApp (45 proc.),
  • 6. Twitter (35 proc.).

Choć to YouTube ma największy zasięg spośród mediów społecznościowych i komunikatorów, to jednak należy zauważyć, że do korzystania z platformy nie trzeba mieć założonego konta, a wielu użytkowników ogląda filmy nie do końca świadomie. Na przykład dzieci śledzące swoje ulubione bajki lub piosenki. Co ciekawe, najwięcej wyszukiwań w YouTube ma właśnie fraza "piosenki".

Facebook natomiast to narzędzie, z którego korzysta 16 mln użytkowników. Przeciętna aktywność w miesiącu to 3 komentarze, 11 polubień postów i jedno udostępnienie. Z kolei w reklamy na Facebooku znacznie częściej klikają kobiety.

Odwrotną kolejność mamy w światowych trendach. Tu zdecydowanie najpopularniejszy jest Facebook, który ma prawie 2,5 mld użytkowników. Youtube to około 2 mld, a WhatsApp - 1,6 mld użytkowników.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
RedSlime_PL
4 lata temu
Do wszystkich użytkowników teams (i to na serio już jest kilka tysi uczniów). W piątek o godz. 12:00 spamujemy na teams ile się da żeby wywaliło serwery. Jest małe prawpodobieństwo że się uda ale warto spróbować PS. rozsyłajcie to dalej
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
RedSlime_PL
4 lata temu
Do wszystkich użytkowników teams (i to na serio już jest kilka tysi uczniów). W piątek o godz. 12:00 spamujemy na teams ile się da żeby wywaliło serwery. Jest małe prawpodobieństwo że się uda ale warto spróbować PS. rozsyłajcie to dalej