W grudniu 2018 r. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Olsztynie wydała decyzję środowiskowa dotyczącą budowy nowej drogi wodnej łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym. Zaskarżyły ją samorząd woj. pomorskiego oraz organizacje ekologiczne. Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska poinformowała we wtorek o utrzymaniu zaskarżonej decyzji w mocy.
Pomimo utrzymania, co do zasady, decyzji w mocy, wprowadzono modyfikację "brzmienia szeregu warunków realizacji inwestycji minimalizujących jej wpływ na środowisko" – informuje PAP.
Przekop coraz droższy
Na początku września informowaliśmy, że znacząco w górę poszedł kosztorys przebudowy. Już nie 813, ale 821 mln złotych jest wart kontrakt na realizację I etapu przekopu.
Skąd taka zmiana? Jak tłumaczy Urząd Morski w Gdyni, wzrost wartości kontraktu wywołało zapotrzebowanie na dodatkowe roboty budowlane, a także usługi lub dostawy wykonywane przez pierwotnego wykonawcę. Chodzi konkretnie o przesadzenie szuwaru trzcinowego z miejsc, które utrudniają realizację inwestycji.
To nie pierwsza zmiana wartości inwestycji. Poprzednia nastąpiła w marcu tego roku i miała wartość prawie 4 mln złotych.
W połowie września Urząd Morski otworzył oferty na wykonanie drugiego etapu prac. W sumie wpłynęło 9 ofert.
Etap ten obejmie przebudowę toru wodnego na rzece Elbląg oraz mostu obrotowego w Nowakowie.
Najniższą ofertę złożyło konsorcjum Warbudu oraz francuskich firm Sogea Satom i Vinci. Jest ona warta 492,9 mln zł - podaje rynekinfrastruktury.pl.
Jeszcze dwie oferty mieszczą się w kwocie przewidzianej przez inwestora - Urząd Morski w Gdyni. Mowa o ofercie Budimexu - 574,1 mln zł oraz konsorcjum NDI - 630,7 mln zł.