Kilka procent Polaków nie jada już mięsa ani serów, a nawet 43 proc. rodaków, nie rezygnując z tych produktów całkowicie, mocno ogranicza ich jedzenie - podaje środowa "Rzeczpospolita".
To oznacza, że firmy mięsne i produkujące nabiał muszą dostosować do nich swoją ofertę. I tak też robią, produkując wegańskie kiełbasy czy sery.
Bezmięsne wędliny oferują już m.in. zakłady Sokołów, ZM Olewnik, Silesia, a ser bez mleka - OSM Łowicz. Polskie firmy produkują nie tylko pod własnymi markami, ale też do marketów, które wprowadzają je do sprzedaży pod markami własnymi.
Bezmięsną kiełbasę sojową można kupić np. w Biedronce, wegańskie hot dogi - na Orlenie.
Producenci mają w planach rozszerzanie bezmięsnej oferty, bo ludzi ograniczających jedzenie mięsa przybywa i jest się o co bić. Jak podaje "Rz", globalny rynek produktów dla wegan może być wart już ponad 25 mld dol.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl