Za 18 zł zł fani autora "Patointeligencji" mogą kupić zestaw z potrójnym cheeseburgerem, średnimi frytkami oraz Vanilla Matcha Latte.
Oprócz "Zestawu Maty" raper we współpracy z siecią restauracji przygotował limitowaną kolekcję ubrań, które będzie można wygrać w konkursie.
Nowi klienci nie przychodzą
Jak kampania "Mata przejmuje Maka" wpłynęła na wizerunek sieci? Sprawdziła to agencja Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, których wyniki opisuje portal wiadomoscihandlowe.pl.
Okazuje się, że spot wywołał pozytywne reakcje w grupie wiekowej 18-29 lat. Pokazują to odpowiedzi na pytanie: o jakiej restauracji słyszałeś ostatnio coś pozytywnego? W pozostałych grupach wiekowych nie było już tak pozytywnego efektu.
Z danych agencji wynika, że w ostatnim tygodniu ocena sieci w grupie 18-28 lat dosłownie wystrzeliła, widać wzrost satysfakcji klientów.
"Mimo to nie zanotowano zwiększonego napływu nowych klientów - odsetek osób, które kupiły coś w McDonald’s w ciągu ostatniego miesiąca pozostaje stały" – czytamy na portalu.
Generacja "Z" nie tryska entuzjazmem
W grupie 30-44 lata zaobserwowano niewielki wzrost negatywnych opinii i znaczny spadek w kontekście rozważania zakupów i spadek wskaźników wizerunkowych. Eksperci zwracają uwagę, że to ważna grupa docelowa, bo często są to rodzice, którzy decydują o tym, gdzie pójdą z dziećmi na obiad.
Zdaniem szefowej agencji Inquiry, która przeprowadziła badania, może to wywołać mieszany efekt kampanii. – Widać, że Generacja Z, która weszła w dorosłość i kształtuje rynek konsumencki, wymaga innej narracji – uważa Agnieszka Górnicka, cytowana przez wiadomoscihandlowe.pl.
Do artykułu odniósł się McDonald’s Polska. Poniżej komentarz Tomasza Dębowskiego, dyrektora marketingu firmy:
Chcemy być blisko naszych gości, dlatego angażujemy się we współpracę z artystami, których twórczość ma dla nich znaczenie. Kampania "Mata przejmuje Maka" i partnerstwo z raperem są przykładem tego podejścia. Strategia, którą przyjęliśmy, przyniosła bardzo dobre rezultaty biznesowe, co potwierdzają nasze wyniki sprzedaży. Pierwszy tydzień kampanii był dla nas trzecim najlepszym tygodniem w historii firmy w Polsce, zarówno pod względem liczby transakcji, jak i osiągniętej wartości sprzedaży. Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 60% w stosunku do analogicznego okresu rok temu. To nie jedyny rekord, jaki pobiliśmy dzięki współpracy z najpopularniejszym raperem w Polsce. 18 października, czyli pierwszego dnia startu kampanii "Mata przejmuje Maka" odnotowaliśmy dzienny rekord odwiedzin aplikacji McDonald’s. Do 2 listopada średnia dzienna liczba unikalnych użytkowników była wyższa o 150% (ponad dwukrotnie) w porównaniu do średniej z całego ostatniego miesiąca przed startem kampanii.