Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Mieszany efekt kampanii z raperem Matą. Młodzież zachwycona, rodzice mniej

174
Podziel się:

Od poniedziałku 18 października w sieci McDonald’s dostępne jest menu sygnowane przez młodego rapera Matę. Jak wynika z badań agencji Inquiry, kampania była strzałem w dziesiątkę w grupie wiekowej 18-29 lat. Mimo to sieć nie zanotowała zwiększonego napływu klientów – informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.

Mieszany efekt kampanii z raperem Matą. Młodzież zachwycona, rodzice mniej
W nowej kampanii sieci McDonald's wystąpił raper Mata. Spot wywołał pozytywne reakcje w grupie wiekowej 18-29 lat (East News, Piotr Hukalo)

Za 18 zł zł fani autora "Patointeligencji" mogą kupić zestaw z potrójnym cheeseburgerem, średnimi frytkami oraz Vanilla Matcha Latte.

Oprócz "Zestawu Maty" raper we współpracy z siecią restauracji przygotował limitowaną kolekcję ubrań, które będzie można wygrać w konkursie.

Nowi klienci nie przychodzą

Jak kampania "Mata przejmuje Maka" wpłynęła na wizerunek sieci? Sprawdziła to agencja Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, których wyniki opisuje portal wiadomoscihandlowe.pl.

Zobacz także: rozmowa MTSL_Artur Beck i Rafał Kręcisz

Okazuje się, że spot wywołał pozytywne reakcje w grupie wiekowej 18-29 lat. Pokazują to odpowiedzi na pytanie: o jakiej restauracji słyszałeś ostatnio coś pozytywnego? W pozostałych grupach wiekowych nie było już tak pozytywnego efektu.

Z danych agencji wynika, że w ostatnim tygodniu ocena sieci w grupie 18-28 lat dosłownie wystrzeliła, widać wzrost satysfakcji klientów.

"Mimo to nie zanotowano zwiększonego napływu nowych klientów - odsetek osób, które kupiły coś w McDonald’s w ciągu ostatniego miesiąca pozostaje stały" czytamy na portalu.

Generacja "Z" nie tryska entuzjazmem

W grupie 30-44 lata zaobserwowano niewielki wzrost negatywnych opinii i znaczny spadek w kontekście rozważania zakupów i spadek wskaźników wizerunkowych. Eksperci zwracają uwagę, że to ważna grupa docelowa, bo często są to rodzice, którzy decydują o tym, gdzie pójdą z dziećmi na obiad.

Zdaniem szefowej agencji Inquiry, która przeprowadziła badania, może to wywołać mieszany efekt kampanii. – Widać, że Generacja Z, która weszła w dorosłość i kształtuje rynek konsumencki, wymaga innej narracji – uważa Agnieszka Górnicka, cytowana przez wiadomoscihandlowe.pl.

Do artykułu odniósł się McDonald’s Polska. Poniżej komentarz Tomasza Dębowskiego, dyrektora marketingu firmy:

Chcemy być blisko naszych gości, dlatego angażujemy się we współpracę z artystami, których twórczość ma dla nich znaczenie. Kampania "Mata przejmuje Maka" i partnerstwo z raperem są przykładem tego podejścia. Strategia, którą przyjęliśmy, przyniosła bardzo dobre rezultaty biznesowe, co potwierdzają nasze wyniki sprzedaży. Pierwszy tydzień kampanii był dla nas trzecim najlepszym tygodniem w historii firmy w Polsce, zarówno pod względem liczby transakcji, jak i osiągniętej wartości sprzedaży. Odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o ponad 60% w stosunku do analogicznego okresu rok temu. To nie jedyny rekord, jaki pobiliśmy dzięki współpracy z najpopularniejszym raperem w Polsce. 18 października, czyli pierwszego dnia startu kampanii "Mata przejmuje Maka" odnotowaliśmy dzienny rekord odwiedzin aplikacji McDonald’s. Do 2 listopada średnia dzienna liczba unikalnych użytkowników była wyższa o 150% (ponad dwukrotnie) w porównaniu do średniej z całego ostatniego miesiąca przed startem kampanii.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(174)
WYRÓŻNIONE
współczuje
3 lata temu
Na obiad z dzieckiem do pato knajpy z pato jedzeniem to chyba trzeba być pato rodzicem
Romek
3 lata temu
Ta reklama nie ma dotrzeć do 18-29 lat tylko do dzieciaków. Mam nastoletnie dzieci 10-13 lat, rozmawiam z nimi wiem co to robi w głowach tych dzieciaków. Obrzydza mnie naciąganie dzieciaków na kasę. Jedni na plastikowe lody, teraz następny wielki raper z bożej łaski na burgery. Do maka nie zajrzę więcej za uczestniczenie w tym skoku na kieszonkowe.
zmiana nazwy
3 lata temu
Z McDonald's na McPatol's
NAJNOWSZE KOMENTARZE (174)
Wrocław 88
3 lata temu
Kto to wogule jest 🤔 popularny raper .... a tego gdyby nie Ma Donald w życiu bym nie usłyszał. Popularni to "Peja " Liroy" Tede i inni którzy nagrywali i tworzyli prawdziwy rap w Polsce z 20lat temu... Tylko oni nie pójdą tego reklamować bo to dla nich obciach 😂😂😂😂
83.
3 lata temu
Po pierwsze nie dla sławy , po drugie nie dla pieniędzy kto po to robi hip-hop temu nie podam graby
SAPER
3 lata temu
Mam 30 lat, wychowałem się na rapie i mnie boli, że tak wygląda obecnie raper więc kampania podświadomie zniechęca.
Sratamata
3 lata temu
Mata to wyglądający na retarda syn znanego adwokata z Warszawy, przedstawiciela elit tak zwanej 3RP. Reszte sami sobie dopowiedzcie
Chyba jestem ...
3 lata temu
Kto to jest Mata?
...
Następna strona