Poseł Michał Jaros (KO) poinformował podczas piątkowej konferencji prasowej, że podjął inicjatywę w związku z budową tramwaju na Jagodno. Obecne przepisy nie dopuszczają krzyżowania się torów tramwajowych i kolejowych. Na przeszkodzie przedłużenia linii tramwajowej stoi linia kolejowa 285. Teraz ma się to zmienić.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
- Już dwa razy spotkałem się z ministrem Malepszakiem i mam dobrą informację - nasz rząd, ministerstwo infrastruktury przygotuje przepisy umożliwiające przecięcie się tych linii tramwajowych i kolejowych tak, aby można było zrealizować tę inwestycję, jaką jest budowa tramwaju na Jagodno - powiedział poseł Michał Jaros.
Poseł przekazał, że linia tramwajowa na Jagodno będzie realizowana tuż po wyborach samorządowych. Nie zadeklarował jednak, że będzie w nich kandydował, jak wynika z nieoficjalnych informacji. Obecnie na Jagodnie trwają prace ziemne, ale w ich efekcie powstanie tylko wydzielony buspas. Jak przekazał Tomasz Sikora z biura prasowego Urzędu Miejskiego Wrocławia, urzędnicy czekają na zmianę przepisów.
- Wrocławskie Inwestycje i urzędnicy magistratu współpracują z obecnym wykonawcą, tak by w ramach obecnej inwestycji w projekcie wykonawczym i w ramach pozwolenia budowlanego już teraz wprowadzać elementy infrastruktury pod przyszły tramwaj. Nie ma opóźnień w realizacji pierwszego etapu TAT (Trasy Autobusowo-Tramwajowej) na Jagodno. Już teraz wykonawca przystosowuje odwodnienie liniowe pod torowisko, fundamenty pod słupy trakcyjne - poinformował Tomasz Sikora.
Bezkolozycjne skrzyżowanie na wrocławskim Jagodnie
W przyszłości linia kolejowa 285 ma zostać wyniesiona na wyższy poziom i powstanie bezkolizyjne skrzyżowanie. Inwestycję planuje PKP PLK. W ubiegłym roku przedstawiciele spółki informowali o planach dotyczących przetargu na projekt. Nie informowali jednak, kiedy można spodziewać się realizacji inwestycji.