Oferta Newagu będzie teraz podlegała weryfikacji i ocenie formalnej - zapowiedziało PKP Intercity. Budżet przetargowy wynosi ponad 1,17 mld zł brutto.
Zgodnie z warunkami ogłoszonego w sierpniu przetargu, lokomotywy mają być dostosowane do prędkości 160 km/h i posiadać system bezpieczeństwa ETCS poziomu drugiego (L2).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
PKP Intercity planuje, że lokomotywy pojawią się na krajowych torach w 2025 r. Zgodnie z zamówieniem utrzymanie ich w pierwszym cyklu - do pierwszej naprawy na poziomie utrzymania P4 włącznie, będzie świadczone przez producenta pojazdów z udziałem pracowników przewoźnika.
PKP Intercity to polski międzyregionalny przewoźnik kolejowy. Zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami i umożliwia podróżowanie po Europie.
Intercity na zakupach
W styczniu 2022 roku PKP Intercity ogłosiło rozszerzenie swojej strategii rozwoju i inwestycji z perspektywą do 2030 roku. Spółka zwiększyła wówczas środki, jakie zainwestuje do końca obecnej dekady, z 19 do 27 mld zł. Do tego czasu pociągi przewoźnika mają zostać w dużym stopniu wymienione, wszystkie pojazdy będą nowe lub zmodernizowane.
Normą mają się stać podróże z prędkością 160-250 km/h. Nowe pojazdy będą dostosowane do potrzeb różnych grup odbiorców, w tym osób podróżujących z dziećmi czy osób z niepełnosprawnościami.
Intercity ogłosiło w listopadzie 2022 r. największy w swojej historii pod względem liczby pojazdów przetarg taborowy. Po zakończeniu zamówienia park taborowy przewoźnika powiększy się aż o 300 nowych wagonów, a prawo opcji umożliwi zakup dodatkowych 150 pojazdów.