Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Minister przedstawił plan dla koncesyjnej A4. Kierowców czekają lata utrudnień

38
Podziel się:

"Prywatny" odcinek autostrady A4 między Krakowem a Katowicami za cztery lata przejdzie pod kontrolę państwa. Jej zarządca rozpoczął remont, by oddać trasę w jak najlepszym stanie. Okazuje się jednak, że kierowcy muszą się przygotować na większe utrudnienia, co zapowiedział minister infrastruktury.

Minister przedstawił plan dla koncesyjnej A4. Kierowców czekają lata utrudnień
Minister infrastruktury obiecał rozbudowę autostrady A4 (PAP, PAP/Łukasz Gągulski)

W 2027 r. wygaśnie koncesję na drogę A4 między Katowicami a Krakowem. Zarządca trasy - spółka Stalexport Autostrada Małopolska - tym samym przekaże ją pod kontrolę GDDKiA. Jak pisaliśmy w money.pl cztery miesiące temu, koncesjonariusz rozpoczął remont infrastruktury, by oddać ją w jak najlepszym stanie.

- Właściwe utrzymanie infrastruktury odcinka A4 Katowice-Kraków, m.in. nawierzchni i obiektów inżynieryjnych (w tym mostów i wiaduktów), wynika nie tylko z obowiązujących przepisów, ale również z zapisów umowy koncesyjnej, która nakłada na nas obowiązek przekazania autostrady stronie publicznej w 2027 r. w doskonałym stanie technicznym, tzn. takim, który nie będzie wymagał remontów i modernizacji przez kolejne lata - wyjaśniał Rafał Czechowski, rzecznik spółki, zapewniając kierowców, że prace zostaną tak zaplanowane, by powodowały możliwie najmniejsze utrudnienia.

Wygląda jednak na to, że zmotoryzowani muszą przygotować się na większe problemy. Powód może niemniej ukoić nieco nerwy. Utrudnienia, jak zapowiedział w piątek minister infrastruktury, poprzedzą bowiem otwarcie nowych pasów na autostradzie A4.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Nigdy tak nie ma". Ekonomiści kontrują tezę Glapińskiego o bezrobociu

GDDKiA szykuje rozbudowę autostrady A4

Andrzej Adamczyk, szef resortu infrastruktury, 6 października podpisał programy inwestycji, które polegać będą na dobudowie dodatkowego pasa na (wówczas już nie) koncesyjnym odcinku A4.

"Przedsięwzięcie będzie polegało na dobudowie trzeciego i czwartego pasa na odcinkach węzeł Murckowska - węzeł Byczyna oraz węzeł Byczyna - węzeł Balice I o łącznej długości 60 km" - precyzuje Ministerstwo Infrastruktury w komunikacie.

Szef resortu zaznaczył, że inwestycja jest niezbędna ze względu na rosnące natężenie ruchu na autostradzie. Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje przetarg na przygotowanie inwestycji, która ma być zakończona najpóźniej do 2033 r.

- Dzisiaj na tym odcinku między Katowicami a Krakowem ruch to 50 tys. pojazdów na dobę w każdym kierunku. Zakładamy, że po tym, kiedy autostrada stanie się bezpłatna, mamy nadzieję, że będzie to bardzo szybko, że będzie to do czerwca przyszłego roku, ruch wzrośnie do ok. 70 tys. pojazdów na dobę, a to oznacza, że ta droga wyczerpie wszystkie możliwości techniczne - powiedział minister.

Na razie nie wiadomo dokładnie, jakie utrudnienia spowoduje rozbudowa. Kierowców na pewno czekają "chude lata" z mniejszą liczbą dostępnych pasów na A4. Zazwyczaj drogowcy przy tego typu inwestycjach stosują zawężenia na obu jezdniach lub wciskają jadących w obu kierunkach autostrady na jedną stronę trasy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(38)
WYRÓŻNIONE
jankes
rok temu
Tam remont trwa od 30 lat.
Kasza
rok temu
Ale beka . Beda remontowac a i tak oplaty beda pobierac. A ten trzeci pas to powinien byc zrobiony juz 30 lat temu
AZS
rok temu
Poszerzać to trzeba odcinek Wrocław - Zgorzelec
NAJNOWSZE KOMENTARZE (38)
nons
12 miesięcy temu
nie lepiej wybudować obok starej A4 nową 3 pasmówkę taniej a tak trzeba bużyc wszystkie wiadukty i budować nowe obwodnice moje zdanie laika
malowniczek
rok temu
Kierowcy przygotujcie sie na utrudnienia na A4. Pytanie retoryczne a kiedy tam nie było utrudnień, cały czas były jak sięgnąć pamięcią i są teraz a juyz zapewniaja, że będa. Brawo wy.
Gość Darek
rok temu
I dobrze następni kierowcy BMW będą w niebo wzięci do czasu walenia w inne wozy.
Alternatywa
rok temu
Czas wybudować równoległą drogę z prędkością co najmniej 89 km/h!
Kierowca
rok temu
Przecierz tam caly classic trwa remont od kilku lat
...
Następna strona