O nowej funkcjonalności poinformowały w poniedziałek Ministerstwo Cyfryzacji i ZUS. Żeby umówić się na e-wizytę w ZUS za pomocą mObywatela, trzeba wybrać temat wizyty, odpowiedni oddział Zakładu, datę wideorozmowy i uzupełnić potrzebne dane.
"Proces skonstruowaliśmy tak, by był jak najbardziej zwięzły i przystępny dla użytkownika. Pasek postępu informuje, na jakim etapie znajduje się użytkownik, wzmacniając tym samym jego zaangażowanie i niwelując niepokój podczas wypełniania formularza. W celu umówienia wizyty zaciągamy dane użytkownika, które już są w aplikacji, aby przyspieszyć przejście przez cały proces" - czytamy na stronie Ministerstwa Cyfryzacji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ponad pięć milionów Polaków ma cyfrowy dowód
Resort podał też w poniedziałek, że codziennie użytkownicy mObywatela logują się do aplikacji 514 tys. razy i że od wprowadzenia nowego cyfrowego dokumentu tożsamości mDowód pobrało już blisko 5,1 mln Polaków. Z tej grupy ponad 600 tys. to osoby, które wcześniej nie korzystały z aplikacji mObywatel.
Resort wylicza, że od 14 lipca wydał sześć głównych wersji aplikacji mObywatel, uruchamiając kolejne usługi, w tym np. mandaty, możliwość sprawdzenia danych w Centralnym Rejestrze Wyborców (CRW) oraz opcję sprawdzenia jakości powietrza.
Resort wylicza, że ponad 5 mln Polaków sprawdziło przed wyborami swoje dane w CRW, ponad 600 tys. osób sprawdziło w mObywatelu historię pojazdu, ponad 3,6 mln Polaków sprawdziło mandaty, a ponad milion razy sprawdzano jakość powietrza. Informacja o odczycie zanieczyszczenia powietrza pochodzi z mierników Edukacyjnej Sieci Antysmogowej NASK.