"Od jutra Arval, LeasePlan oraz VW Financial Services mogą przyjmować wnioski o leasing i najem z dopłatą" - napisał wczoraj na Twitterze Artur Lorkowski, wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. To właśnie NFOŚiGW odpowiada za program dopłat do zakupu aut elektrycznych "Mój elektryk". Od kilku miesięcy wnioski o dofinansowanie mogą składać osoby fizyczne, teraz ruszają dopłaty do leasingu i najmu długoterminowego aut na prąd.
Oznacza to tyle, że będzie można wziąć w leasing lub najem długoterminowy samochód elektryczny, a rata będzie uwzględniała kwotę dofinansowania z programu "Mój elektryk". Dzięki temu ma być taniej.
"Dofinansowanie z funduszu obniża miesięczną ratę za auto o około 500-600 złotych. Jednak na odbiór niektórych modeli przyjdzie nam poczekać do przyszłego roku" - pisze portal elektrowoz.pl na podstawie wstępnych kalkulacji firmy Arval.
"Mój elektryk". Dopłaty do leasingu i najmu samochodów elektrycznych
W programie dopłat "Mój elektryk" dla przedsiębiorców obowiązują progi cenowe:
- 225 tys. zł netto dla podatników VAT, którzy będą wykorzystywać samochód elektryczny wyłącznie dla celów firmy
- 201 tys. 793 zł netto dla podatników VAT, którzy będą użytkować samochód elektryczny również prywatnie
- 225 tys. zł brutto dla organizacji niebędących podatnikami VAT.
"Mój elektryk". Jakie dofinansowanie do samochodu elektrycznego można dostać?
W programie "Mój elektryk" kwota dopłaty wynosi 18 750 zł, jeśli zadeklarowany zostanie roczny przebieg do 15 tys. km. Jeśli przedsiębiorca zadeklaruje, że w dwa lata przejedzie ponad 30 tys. km, dotacja może wynieść nawet 27 tys. zł. Elektrowoz.pl przypomina jednak jednak, że przekroczenie limitu kilometrów, by skorzystać z wyższego dofinansowania, będzie oznaczało konieczność dopłaty leasingodawcy.
Dopłaty do leasingu lub najmu samochodu elektrycznego mogą objąć pojazdy zeroemisyjne kategorii M1, tj. samochody osobowe do przewozu nie więcej niż ośmiu osób, oraz pojazdy kategorii N1, czyli dostawcze z masą do 3,5 t.
"Mój elektryk". Dopłaty do leasingu i najmu to kluczowy komponent programu
Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA), w rozmowie z dziennik.pl stwierdził, że podpisanie przez BOŚ Bank pierwszych umów oznacza uruchomienie najważniejszego komponentu programu "Mój elektryk":
Udział firm w sektorze elektromobilności sięga 90 proc., a uwzględniając osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą jest jeszcze wyższy. Co więcej, leasing i wynajem długoterminowy są dla przedsiębiorców nabywających samochody z napędem elektrycznym bardzo atrakcyjnym rozwiązaniem, a popularność takich form finansowania cały czas rośnie. W konsekwencji porozumienie pomiędzy BOŚ Bankiem a pierwszymi leasingodawcami otwiera furtkę do zdecydowanego wzrostu rejestracji pojazdów zeroemisyjnych w Polsce.