O strategii Mol pisze portal wiadomoscihandlowe.pl. Przedstawiciele Grupy podkreślają, ze Polska jest dla niej naturalnym kierunkiem rozwoju. Jak tłumaczą, to ze względu na silną gospodarkę i stabilne otoczenie regulacyjne, a także wysoki stopień motoryzacji rynku.
Oto plany Grupy Mol wobec Polski
Obecnie Mol ma w regionie prawie 2,5 tys. stacji. Większość z nich jest umiejscowiona w Europie Środkowej i Wschodniej. Jak jednak deklaruje zarząd Grupy, koncern chce przyciągnąć do siebie polskich klientów i stać się preferowaną przez nich stacją.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pomóc ma w tym przejęcie dużej bazy stacji po Lotosie. Jednym z elementów fuzji z Orlenem była sprzedaż Węgrom ponad 400 stacji z czerwono-niebieskim logo. Mol już rozpoczął proces rebrandingu punktów, a do końca sezonu letniego ma go zakończyć na 100 stacjach. Dzięki transakcji z państwowymi podmiotami z marszu stał się trzecim graczem na polskim rynku paliwowym. Docelowo natomiast planuje zajmować drugą pozycję.
Sama Grupa jednak była obecna w Polsce od 1997 r. Od 2004 r. spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Bogata oferta gastronomiczna
Wiadomoscihandlowe.pl odnotowują, że Grupa Mol ma też ofertę gastronomiczną pod szyldem Fresh Corner. W ofercie znajdą się m.in. kawa (roczna sprzedaż wynosi 53 mln filżanek), hot dogi (27 mln rocznie) czy świeże kanapki.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.