Sześć osób pracujących w Kolumbii dla Teleperformance, jednej z największych na świecie firm call center, wyraziło zaniepokojenie nowymi umowami, które dostali w marcu.
Umowa umożliwia monitoring za pomocą kamer w domach pracowników, analizę głosu i przechowywanie danych zebranych także od członków rodziny pracownika, w tym nieletnich.
Zobacz też: Podwyżki cen ciepła. O ile wzrosną rachunki?
Firma Teleperformance, która świadczy usługi m. in. dla Apple, Amazona i Ubera, zatrudnia ponad 380 tys. pracowników na całym świecie, w tym 39 tys. w Kolumbii.
- Kontrakt umożliwia stałe monitorowanie tego, co robimy, ale także naszej rodziny – powiedział cytowana przez NBC News pracownica Teleperformance z Bogoty. - Myślę, że to naprawdę źle. Nie pracujemy w biurze. Pracuję w mojej sypialni. Nie chcę mieć kamery w mojej sypialni - dodała.
Pracownica powiedziała, że podpisała umowę, której kopię pokazała NBC News, ponieważ obawiała się utraty pracy. Miała usłyszeć od swojego przełożonego, że jeśli nie podpisze umowy, zostanie odsunięta od obsługi Apple. Powiedziała także, że monitoring nie została jeszcze zainstalowany.
Rzecznik Teleperformance powiedział, że: "prywatność i szacunek są kluczowymi czynnikami we wszystkim, co robimy".
Natomiast rzecznik Apple zapewnił, że firma zabrania swoim dostawcom korzystania z monitoringu wideo i potwierdził, że Teleperformance nie używa monitoringu wideo w żadnym ze swoich zespołów współpracujących z Apple.