"Rzeczpospolita" publikuje wnioski z raportu "Top 10 high streets", przygotowanego właśnie przez CBRE.
High streets to najbardziej prestiżowe adresy w miastach, położone w centrach, z dobrym dojazdem. - High streets w Polsce to więcej gastronomii niż mody. W przypadku warszawskich ulic handlowych udział gastronomii jest szacowany na 35 proc., a branży modowej na 28 proc. - mówi Renata Kamińska, ekspertka ds. ulic handlowych w CBRE, cytowana przez dziennik.
Jej zdaniem, ograniczenie handlu w niedziele jest czynnikiem wpływającym na rozwój gastronomii właśnie w miejskich pasażach, a nie w opustoszałych tego dnia galeriach.
Zobacz także: Pomysł na biznes: Czarne lody
- Na Nowym Świecie aż 60 proc. powierzchni zajmują najemcy z branży gastronomicznej. Ulica jest coraz bliżej miana najdłuższej restauracji Europy - mówi opisując specyfikę warszawską Kamińska. Z kolei zakupy na Marszałkowskiej to przede wszystkim Wars Sawa Junior. Plac Trzech Krzyży to zaś zagłębie luksusowych marek i topowych restauracji.
Ulice handlowe Krakowa, jak pisze dziennik, wyróżnia duża liczba butików z akcesoriami. W Gdańsku również dominuje drobny, lokalny handel.
Zobacz także: Użytkowanie wieczyste. Jak się uwłaszczyć, by nie bolało
Zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce CBRE szacuje na 12 mln mkw.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl