BMW Vision Neue Klasse interpretuje na nowo design tej marki. Ma być minimalistycznie, cyfrowo i w duchu eko. Minimalizm nie pasuje z pewnością do grilla, charakterystycznego dla BMW elementu nadwozia, który pozostał dominującym elementem w pasie przednim.
Teoretycznie mogłoby go nie być, bo nowe BMW ma być elektryczne. Nie potrzebuje więc wlotów powietrza w takiej postaci. Bez niego trudno jednak wyobrazić sobie BMW. Tak samo pozostaje zagięty kształt słupka C, czyli Hofmeister kink.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak zmienia się design? Rozległe powierzchnie i zaledwie kilka charakterystycznych linii. Do tego potężne nadkola, cofnięta nadbudowa kabiny i wysunięty do przodu front w stylu "nosa rekina". Tylne lampy wydrukowano w 3-D, co ma stworzyć wrażenie głębi na kilku poziomach.
We wnętrzu ma być minimalistycznie, przestronnie i futurystycznie. Przedsmak tego wprowadził już elektryczny model iX. W Neue Klasse jeszcze bardziej zredukowano liczbę przełączników i przycisków, bo większość interakcji ma się odbywać za pomocą BMW Panoramic Vision, czyli wyświetlacza i przycisków na kierownicy oraz sterowania głosowego. Informacje mają być wyświetlane na wysokości wzroku kierowcy na całej szerokości przedniej szyby.
BMW Vision Neue Klasse. Zapowiedź zmian
BMW Vision Neue Klasse jako samochód elektryczny ma się cechować o 30 proc. większym zasięgiem, o 30 proc. szybszym ładowaniem i o 25 proc. większą wydajnością.
Wraz z Neue Klasse robimy technologiczny skok naprzód i przenosimy Efficient Dynamics w nowy wymiar. To samo dotyczy stylistki: bardziej przyszłościowo już się nie da - powiedział Frank Weber, członek zarządu BMW AG ds. rozwoju.
Zapowiedział, że to początek "największej inwestycji w historii firmy". Dodał, że Neue Klasse będzie miał wpływ na wszelkie generacje modeli BMW.