Michał Sołowow Człowiekiem Roku money.pl, eObuwie.pl zwycięzcą w dwóch kategoriach: Technologia, która zmieniła zasady gry oraz Firma Roku. Tę ostatnią nagrodę zdobyła ex aequo ze spółką Wielton.
Czytaj więcej: Po raz pierwszy w historii przyznaliśmy Nagrodę money.pl
Tuż po uroczystej gali wręczenia nagród odbyła się debata laureatów - Marcina Grzymkowskiego, założyciela i prezesa eObuwie.pl oraz Pawła Szataniaka, współzałożyciela i przewodniczącego rady nadzorczej Grupy Wielton. W debacie wziął też udział Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju, który był członkiem kapituły Nagrody money.pl.
Debatę poprowadził redaktor naczelny money.pl Mikołaj Kunica. Jej uczestnicy odpowiadali na pytania dotyczące wyzwań, jakie stoją przed firmami, by utrzymać się na szczycie świata biznesu.
- Ważna jest innowacyjność oraz dobra strategia. By znaleźć się na topie musieliśmy przejąć naszych konkurentów na zagranicznych rynkach. Powtórzę raz jeszcze - strategia i odważne decyzje pozwalają firmie znaleźć się na topie - stwierdził Paweł Szataniak.
- Największym wyzwaniem jest zarządzanie kulturą. Wydaje nam się, że rozumiemy Francuzów czy Anglików, ale tak nie jest. Nie przerabiamy tam firm na nasz sposób myślenia, stawiamy oczywiście cele, ale zostawiamy tamte zarządy i rozliczamy ich z efektów, a nie zmieniamy podejścia na nasze - dodał szef Wieltonu.
- Nie oddajemy naszej technologii w cudze ręce. Mamy usługę, która wyprzedza konkurencję. Na przykład dzięki skanowaniu stopy jesteśmy w stanie wyprodukować wkładki do butów pod konkretnego klienta - powiedział z kolei prezes eObuwie Marcin Grzymkowski.
- Receptą na sukces, a może jak uniknąć błędu jest to, by nie spocząć na laurach. Rynek ciągle się zmienia. Jeśli jest się już na szczycie to trzeba znaleźć sobie jeszcze wyższy - stwierdził prezes PFR Paweł Borys.
- Strategia to jedno, ważna jest też innowacyjność oraz przedsiębiorczość. Umiejętności zarządzania, integracji czy akwizycji. Trzeba kupować rynek lub produkt, jeśli się tego nie robi, znajdzie się ktoś inny, kto to zrobi - dodał.
Czytaj też: Innowatorzy robią burzę mózgów
- Walczymy o to, aby polskie firmy nabywały umiejętność łączenia się, przejmowania czy kupowania. Również w aspekcie międzynarodowym - stwierdził Paweł Borys.
- Droga na szczyt i pozostanie na nim wiedzie przez otwartość na świat, ale też budowanie zaufania i stawianie na rozwój - podsumował debatę redaktor naczelny money.pl Mikołaj Kunica.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl