Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. MZUG
|

Najdroższa inwestycja drogowa w historii województwa. Rusza budowa S74

20
Podziel się:

GDDKiA poinformowała, że podpisała umowę na zaprojektowanie i wybudowanie ekspresowej trasy między Cedzyną a Łagowem. To najdłuższy z sześciu realizowanych obecnie odcinków drogi, która skomunikuje Łódzkie, Świętokrzyskie i Podkarpacie.

Najdroższa inwestycja drogowa w historii województwa. Rusza budowa S74
Kolejny odcinek S74 w realizacji (GDDKiA, Krzysztof Nalewajko)

Realizacja S74 Cedzyna - Łagów z obwodnicą Łagowa o długości ok. 30 km to najdroższa inwestycja drogowa w historii województwa świętokrzyskiego i najdłuższy odcinek ekspresowej trasy w regionie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Afera taśmowa z udziałem Marka Belki. Dlaczego w 2014 r. nie było wniosku do Trybunału?

16 wiaduktów i 13 mostów na S74

Zgodnie z podpisaną umową wyłoniony w przetargu wykonawca, Mota-Engil Central Europe, zaprojektuje i wybuduje drogę za ok. 1,1 mld złotych w ciągu 39 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Nową trasą pojedziemy w I kwartale 2028 roku.

Skomunikowany z użytkowaną drogą S74 Kielce - Cedzyna i realizowaną Łagów - Opatów odcinek o długości około 30 km biec będzie głównie po nowym śladzie na północ od istniejącej DK74, tworząc obwodnicę Łagowa. W ramach inwestycji zlokalizowanej w powiecie kieleckim zaplanowano budowę czterech węzłów drogowych (Radlin, Wola Jachowa, Makoszyn i Łagów), obwodu utrzymania drogi w Woli Jachowej, dwóch miejsc obsługi podróżnych w Górnie.

Zaprojektowanych i wybudowanych zostanie: 16 wiaduktów w ciągu S74 i nad drogą ekspresową, 13 mostów w ciągu drogi ekspresowej i innych dróg publicznych. Przewidziano przejście dla zwierząt typu zielony most i ponad 30 przepustów pełniących funkcje ekologiczne. Wybudowane zostaną drogi dojazdowe komunikujące tereny przyległe.

Szczegółowe rozwiązania techniczne będzie można poznać po opracowaniu przez wykonawcę projektu budowlanego i uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(20)
WYRÓŻNIONE
S74
11 miesięcy temu
Fajnie, super, a kiedy ruszy budowa w łódzkim, bo na razie to widać tylko jedną kiche w Sulejowie i będzie jeszcze gorzej
Jaś
11 miesięcy temu
Fajnie!!! Niech budują. :-)
jam
11 miesięcy temu
PO już budowało drogi i było drożej niz w alpach. A ilu ludziom zniszczyli firmy i życie. To nie było tak dawno.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (20)
obywatel
miesiąc temu
ale dlaczego droga ekspresowa S74 nie została włączona od razu do obwodnicy Kielc, tylko prowadzi prawie do centrum. To jakiś absurd, czas i pieniądze w błoto....
lio
6 miesięcy temu
– "Inwestycje w drogi trzeba hamować. Idziemy siłą inercji i już są pomysły, żeby dublować ekspresówki bez zważania na bardzo silne tendencje, które pojawiły się w ostatnich latach, które są związane z demografią. Zaczyna brakować kierowców, więc nie ma potrzeby budowy dróg wysokiej przepustowości" – powiedział Piotr Malepszak (wiceminister infrastruktury )
Kielczanin40+
10 miesięcy temu
Ciekawe czy wzięto pod uwagę że przy tunelu na tamie zalewu kieleckiego S-74 drgania od ruchu drogowego mogą powodować opadanie gruntu....Podobnie z odcinkiem Kielce - Cedzyna jeśli chodzi o budowę ciężkich budynków... Podobnie z wypompowywaniem wody dla wodociągów... ... Taka refleksja mi przyszła na myśl po obejrzeniu na YT na kanale Copernicus o opadaniu chińskich miast...
S74
11 miesięcy temu
Fajnie, super, a kiedy ruszy budowa w łódzkim, bo na razie to widać tylko jedną kiche w Sulejowie i będzie jeszcze gorzej
Tomek szwed
11 miesięcy temu
S74 Cedzyna-Łagów a zdjęcie wrzucone węzła, którego budowa już się zaczęła ale trasy S74 Kielce-Mniów. Proszę nie wprowadzać czytelników w błąd.