Nowy właściciel w przesłanym PAP komunikacie zapowiedział, że "strategiczne plany i profil funkcjonowania przedsiębiorstwa będzie dostosowywany do wymogów i zmian zachodzących w branży kolejowej".
Upadły producent lokomotyw to obecnie około 20 hektarów terenów przemysłowych i kilkanaście tysięcy metrów kwadratowych hal wraz z wyposażeniem.
- Niestety, obiekty i urządzenia, przez długie lata pozbawione należytej opieki i ochrony znajdują się w bardzo złym stanie - ocenił Marcin Mistarz, właściciel Martech Plus. Stwierdził, że proces doprowadzenia zakładu do standardów współczesnego rynku branży kolejowej, "będzie wymagał czasu i ogromnych nakładów finansowych".
Zakłady Fablok zostały uruchomione niemal dokładnie 100 lat temu, w maju 1919 roku. Pełna nazwa spółki to Fabryka Lokomotyw w Polsce S.A., a "Fablok" był skrótem pierwszych dwóch słów. W 1920 roku nazwę zmieniono na Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce S.A. Zakłady w Chrzanowie.
Po nacjonalizacji po II wojnie światowej nazwę zakładu zmieniono na Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego. W 1991 roku fabryka stała się jednoosobową spółką Skarbu Państwa, a potem kilka razy zmieniała właścicieli. Ostatnim głównym udziałowcem Fabloku była spółka zarejestrowana na Cyprze.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl