"Global Power of Retailing 2020" to coroczny ranking 250 firm handlowych przygotowany przez Deloitte. Jego czołówka zarezerwowana jest dla największych graczy na światowym rynku. W najnowszej edycji, podobnie jak przed rokiem, króluje amerykański Wal-Mart. Jego przychody handlowe na poziomie 514,41 mld dol. bezkonkurencyjnie klasyfikują go na szczycie listy.
Również "srebro" należy do amerykańskiej spółki, która w Polsce nie jest szczególnie rozpoznawalna. Costco w ubiegłym roku uzyskało przychody handlowe wysokości 141,58 mld dol. Pierwszą trójkę zamyka Amazon z wynikiem 140,21 mld dol.
Tuż pod podium uplasował się dobrze w Polsce znany niemiecki właściciel Lidla i Kauflanda. Schwarz Group uzyskał przychód 121,58 mld dol. W top 10 znalazły się jeszcze dwaj gracze, których polski konsument poznał: to również niemiecka sieć Aldi, której odłam Aldi Nord nad Wisłą prowadzi około 140 sklepów oraz brytyjskie Tesco. Ta pierwsza firma uplasowała się na 8. pozycji z przychodem 106,18 mld dol, a druga na 10. z 82,8 mld dol.
Największym sukcesem może się pochwalić firma, która zarabia przede wszystkim w Polsce. To właściciel najpopularniejszej w naszym kraju sieci dyskontów Biedronka - portugalski Jeronimo Martins. JM zakwalifikował się bowiem po raz pierwszy do grona 50 największych detalistów. Zrobił to właściwe rzutem na taśmę, gdyż uplasował się dokładnie na 50 pozycji. Jednak zaliczył spory awans - w ubiegłym roku był bowiem pięć oczek niżej. Właściciel Biedronki odnotował z handlu 20,45 mld dol. przychodu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl