Co najczęściej psuje się w naszych smartfonach i tabletach? Wyświetlacz. Są miliony „możliwości” jego uszkodzenia. Każdy, kogo dosięgnął ten problem, ma swoją historię do opowiedzenia.
Drugim elementem, który ulega awarii, jest gniazdo ładowania. Trzecim bywa niedziałająca bateria. A zaraz potem – zalanie urządzenia wodą, co pociąga za sobą uszkodzenie mikrofonów, głośników, złączy, paneli dotykowych i modułów Wi-Fi.
A gdy już doszło do nieszczęśliwego wypadku, pojawia się pytanie – co wtedy? Samemu próbować naprawiać z użyciem ryżu, czy szukać najbliższego serwisu? A może po prostu oddać smartfon w ręce specjalistów?
W tym ostatnim przypadku pomoże nam nowy Serwis 2.0 Samsung. Autoryzowane Centra Serwisowe producenta zrzeszają najlepszych na rynku fachowców. Co oferują? Od ekspresowej naprawy, poprzez odzyskiwanie i back-upu danych aż po wideoinspekcję i personalizację urządzenia. Wszystko to łatwo, prosto i szybko. Naprawdę szybko!
Naprawa bez wychodzenia z domu
By naprawić smartfon lub tablet w serwisie Samsung, nie musimy wychodzić z domu. Teraz wszystko możemy załatwić za pośrednictwem kilku kliknięć. Wystarczy wejść na stronę samsung.com/pl/support/uslugi-pogwarancyjne, zalogować się, zlecić i opłacić naprawę online, a następnie wybrać odpowiadający nam sposób dostarczenia urządzenia do punktu.
Uszkodzony smartfon lub tablet możemy albo przekazać za pośrednictwem kuriera albo samodzielnie dostarczyć do jednego z punktów nadawczych. A jeśli chcemy wiedzieć, jak postępują prace przy reanimacji naszego sprzętu, w każdej chwili możemy zadzwonić na infolinię lub uzyskać informację na stronie.
W ramach naprawy online, Samsung przygotował też dodatkowy benefit dla tych klientów, którzy zdecydują się na naprawę wyświetlacza – gratis otrzymują oni wymianę baterii.
Naprawa w ciągu godziny. Jednej godziny
A co jeśli spieszy się nam, by odzyskać sprawne urządzenie? Wtedy możemy skorzystać z płatnej usługi ekspresowa naprawa. Taką możliwość mamy w punktach Samsung Premium Service Plaza w Warszawie, Poznaniu i Katowicach. Jeśli zdecydujemy się na błyskawiczną pomoc, specjaliści naprawią nasze urządzenie w ciągu godziny – o ile wcześniej umówimy taką usługę telefonicznie. Czy godzina wystarczy, by naprawić smartfon? Przy wykwalifikowanej i przeszkolonej kadrze oraz dzięki profesjonalnym narzędziom diagnostycznym i specjalnemu oprogramowaniu – jest to jak najbardziej możliwe. Jeśli jednak nie zmieszczą się w tym czasie, zwracają koszt wizyty.
Naprawa tuż obok domu
Serwis 2.0 to unikalna usługa na polskim rynku dostępna dla urządzeń pogwarancyjnych. Decydując się na nią, oprócz wygody tego rozwiązania, zyskujemy dodatkowo gwarancję bezpieczeństwa. Wszystkie urządzenia naprawiane są bowiem w autoryzowanych centrach serwisowych producenta. Co to dla nas oznacza? Na przykład to, że każda wymieniona część jest oryginalna, bo tylko taka zapewnia wysoką jakość funkcjonowania urządzenia, i co ważne – każda też jest objęta gwarancją.
Klient zachowuje więc nie tylko ciągłość gwarancji urządzenia, lecz także ważność certyfikatu szczelności IP (normy szczelności na wodę i kurz). Tuż po naprawie smartfon lub tablet poddawane są testom i sterylizacji. Następnie urządzenie odsyłane jest za pośrednictwem kuriera pod wskazany adres.
Na czerwiec Samsung przygotował kolejne interesujące rozwiązanie, które ma być jeszcze bardziej przyjazne dla użytkowników smartfonów premium.
To usługa mobilnego serwisu. Naprawę będzie można zamówić prosto pod dom (będzie odbywała się w przystosowanym do tego vanie).
Dane w dobrych rękach
Portfolio usług autoryzowanych centrów Samsung nie ogranicza się tylko do samych napraw.
Nie każdy bowiem wie, że oddając urządzenie do naprawy powinno się je odpowiednio przygotować. Przede wszystkim przed oddaniem sprzętu do serwisu – o ile to możliwe – należy zdjąć blokady, zrobić kopie danych, wyjąć kartę SIM – systemy do serwisowania wymuszają powrót do ustawień fabrycznych. Choć jeśli uszkodzimy ekran, może to być niemożliwe. Dlatego też, w takim przypadku – gdy z jakiegoś powodu nie możemy samodzielnie wykonać kopii danych lub zależy nam na ich odzyskaniu – w autoryzowanych serwisach Samsung możemy skorzystać z usługi odzyskiwania danych lub wykonać ich zapasową kopię.
Jeśli z jakiegoś powodu nie zdecydujemy się na naprawę urządzenia, dzięki tym usługom mamy szansę opuścić serwis wyposażeni w pamięć przenośną z kopią odzyskanych z naszego urządzenia danych.
Dyżur, film i grawer
Jak już wspominaliśmy, Samsung zapewnia swoim użytkownikom pomoc nieprzerwanie 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. To wszystko dzięki całodobowej infolinii, która jest pierwszym takim rozwiązaniem w Polsce. Pomoc można uzyskać nie tylko dzwoniąc i pisząc, ale także za pośrednictwem rozmowy wideo.
Pracujący w niej konsultanci zostali profesjonalnie przygotowani do wykonywania swoich zadań. W ostatnim kwartale uczestniczyli w szkoleniach łącznie przez ponad 2 tys. godzin.
W ostatnim kwartale przez kolejnych 3 tys. godzin wspierali klientów, głównie w zakresie właściwości produktów, aplikacji, gwarancji i obowiązujących promocji. np.
Kolejnym ciekawym rozwiązaniem serwisu Samsung jest wspomniana usługa wideo inspekcji. Decydując się na nią, za dodatkową opłatą otrzymamy na przenośnym dysku filmy z przeglądu i naprawy naszego smartfonu. Dlaczego to takie ważne i komu może się przydać? Dzięki wideoinspekcji dowiemy się, jakie uszkodzenia nastąpiły, jak je naprawiono i jakich części wymiennych użyto do naprawy. W ten sposób zyskujemy szczegółowy wgląd w pracę serwisu, a także pewność, że nasze urządzenie rzeczywiście wymagało – niejednokroć przecież kosztownej – naprawy, dokładnie w takim zakresie, jak deklarował to serwis.
To korzystne rozwiązanie w przypadku, gdy chcemy upewnić się, że naprawa nam się opłaci – w ramach wideoinspekcji otrzymujemy także filmy z przeglądu urządzenia, czyli procesu, który poprzedza naprawę. I z nich właśnie możemy dowiedzieć się, że – niemała często kwota, jaką musimy przeznaczyć na naprawę – warta jest tego, żeby ją wydać.
A gdy już nasz smartfon dostał drugie życie, możemy pozwolić sobie na jego personalizację. Dzięki usłudze laserowego grawera dostępnej w punktach Samsung Premium Service Plaza, technicy błyskawicznie i od ręki wygrawerują na tyle naszego smartfonu dowolny wzór, motto lub grafikę. Można samemu stworzyć swój motyw lub wybrać z tych, które są dostępne w punktach serwisowych.
W sumie to świetna opcja, zważywszy na to, że oddawaliśmy do naprawy niedziałające urządzenie, a otrzymujemy naprawiony i spersonalizowany smartfon.
Partner artykułu: Samsung