Jeden z największych na świecie internetowych serwisów rozrywkowych, zapowiedział, że zwiększa zaangażowanie na polskim rynku. Chodzi oczywiście o Netflix, który rozpropaguje nasze produkcje w 190 krajach.
Będzie to pięć nowych filmów i cztery seriale zrealizowane w Polsce. - Chcemy dalej inwestować w polski przemysł filmowy - widzimy tu ogromny potencjał - zapowiedział Łukasz Kłuskiewicz w Netflix odpowiedzialny za pozyskiwanie lokalnych treści w Europie Środkowo-Wschodniej.
Jak dodał, Netflix wierzy, że produkcje mocno zakorzenione w danej kulturze, jej historii i emocjonalności, mogą być interesujące nie tylko dla widzów lokalnie, ale mają szanse powodzenia na całym świecie.
- Polscy twórcy potrafią tak przenieść te opowieści na ekran, by były uniwersalne i zrozumiałe dla globalnej publiczności - zaznaczył.
Z kolei Anna Nagler, dyrektor ds. lokalnych seriali oryginalnych w Netflix zapowiedziała, oferta polskich treści będzie się powiększa.
- Ten rok zapowiada się naprawdę fascynująco. Już wkrótce premiery trzech seriali fabularnych: Sexify, Rojst’97 i Otwórz oczy. Zbliżają się także kolejne odcinki pierwszej polskiej animacji Kajko i Kokosz. Nieustannie pracujemy nad następnymi tytułami - wylicza Nagler.