Netflix otworzy biuro w Polsce, w Warszawie, które ma stać się hubem firmy na region Europy Środkowo-Wschodniej. Firma podkreśla przy tym, że Polska stała się dla giganta streamingu "kluczowym rynkiem" w tym regionie.
Netflix inwestuje w Polsce. Otworzy tu regionalne biuro
- Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę polskich produkcji, nadszedł właściwy moment, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do lokalnej branży kreatywnej i filmowej. Biuro Netflix w Warszawie to naturalny krok w naszym rozwoju, który znacznie ułatwi budowanie długoterminowej współpracy w regionie i wzmocni istniejące relacje, tworząc szerokie możliwości dla twórców i producentów. Kreatywność i potencjał branży sprawiają, że Warszawa jest doskonałym punktem do prowadzenia biznesu na całą Europę Środkowo-Wschodnią – komentuje, cytowany w komunikacie, Larry Tanz, Vice President, Head of Original Series na region EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).
Jak z kolei komentuje Alicja Grawon-Jaksik, prezes Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych, inwestycja Netfliksa pokazuje, że Polska "jest jednym z bardziej rozwojowych rynków produkcji audiowizualnych w Europie". - Traktowana jest jako poważny, długofalowy partner. Będzie lokalizacją większej ilości realizowanych projektów. A nowe projekty to miejsca pracy, większy transfer środków, nowe możliwości kreatywne. Cieszymy się, że rynek polski, polscy producenci, mają coraz więcej partnerów finansujących produkcję z rynków zagranicznych – to pobudza gospodarkę oraz rozwój sektora jako takiego - podkreśliła w swoim komentarzu Grawon-Jaksik.
Przy tej okazji Netflix podał, jaką kwotę zainwestował w latach 2020-2021 na produkcje w Polsce: 490 milionów złotych "na rozwijanie biblioteki polskich filmów i seriali", a także "produkcję własnych tytułów zagranicznych w Polsce". Firma deklaruje, że powstało w ten sposób ok. 2600 miejsc pracy przy tworzeniu tych treści.
Gigant podkreślił, że polskie produkcje zyskały swoją sławę na platformie. Serial "Sexify" trafił na listę 10 najchętniej oglądanych tytułów w ponad 80 krajach, a w 20 zajął pierwsze miejsce - m.in. we Włoszech, Indiach czy Egipcie.
Reklamy na Netfliksie? Padła ważna deklaracja
Z kolei "W głębi lasu" - polski serial oryginalny, stworzony na bazie prozy Harlana Cobena - trafił do top 10 w 40 krajach, m.in. Francji, Brazylii czy Wielkiej Brytanii. Inne popularne polskie pozycje to "W lesie dziś nie zaśnie nikt 2", "Jak pokochałam gangstera" czy "Dawid i elfy".
Netflix na początku marca ogłosił, iż wycofuje się z Rosji. Akcje giganta obecnie kosztują ok. 377 dol., przy kapitalizacji rynkowej rzędu 167 mld dol.