Sieć Netto nabyła od Tesco 301 placówek – niemal całość biznesu Brytyjczyków w Polsce. Teraz przyszła pora na integrację obu jednostek biznesowych, a także uruchomienie procesu rebrandingu placówek – informuje serwis "Wiadomości Handlowe".
Zgodnie z umową z Brytyjczykami, Netto powinno wymienić szyld na własny w ciągu maksymalnie 18 miesięcy.
Proces transformacji wystartuje 8 kwietnia. Modernizacja jednego sklepu zajmie między 6 a 14 tygodni – w zależności od wielkości sklepu i stanu, w jakim znajduje się placówka.
Netto przejmuje Tesco Polska
Rebranding rusza zaraz po Wielkanocy. W pierwszej turze zamkniętych zostanie sześć placówek, a tydzień później – pięć kolejnych.
Na stronie internetowej Netto informuje, że do czerwca 2021 roku planuje pierwsze otwarcie "nowych" sklepów. "Planowana sieć to aż 720 sklepów w 2021 roku. Zwiększymy naszą obecność w dużych miastach oraz we wschodniej i południowej części kraju" – czytamy.
12 marca 2021 r. właściciel Netto otrzymał od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów bezwarunkową zgodę na przejęcie 301 sklepów należących do Tesco Polska. Sieć dyskontów zapłaciła za akwizycję sklepów i centrów dystrybucyjnych Tesco w Polsce 900 mln zł. Transakcja została sfinalizowana 16 marca.
Zwolnienia grupowe obejma nawet 1200 osób
Zmiany dotkną także tych sklepów, które będą zmniejszane lub zamykane. Mowa również o placówkach, gdzie zlikwidowane zostały pewne funkcje lub usługi.
Dodatkowo w dwóch centrach dystrybucyjnych Tesco Polska ograniczona i uproszczona zostanie część administracyjna.
Grupowe zwolnienia dotkną ponad 1200 osób, które po upływie kilkunastu miesięcy pozostaną bez pracy. Warunki zwolnień grupowych mają stać się przedmiotem konsultacji przedstawicieli sieci ze związkami zawodowymi.