Narodowy Fundusz Zdrowia zamierza sprawdzić, jak przebiegała hospitalizacja. Dzwonić będą w imieniu NFZ ankieterzy. Zadadzą tylko dziewięć pytań.
Pytania do pacjenta
Czego może spodziewać się pacjent? Pytania dotyczył będą tego, czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu, jaka była jakość wyżywienia, czy komunikacja była zrozumiała.
NFZ będzie interesować również to, czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami i czy zapewnił wsparcie emocjonalne, czy bezpośrednie otoczenie było czyste, albo czy w nocy była cisza.
Paść może również pytanie o to, czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu, a także jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala.
Pacjenci będą oceniać te aspekty w skali od 0 do 10. Ankieta ma wskazać dziedziny, które wymagają poprawy.
Bez podawania danych osobowych
NFZ prosi, by pacjenci nie podawali żadnych innych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych czy informacji o świadczeniu, z jakiego korzystali. Ankieterzy nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić.