Zainteresowanie internautów witrynami tematycznymi rośnie szybciej niż zainteresowanie portalami. Tym samym pozycja sieci reklamowych na polskim rynku reklamy online sukcesywnie się umacnia. W "zasięgowej czołówce" od dłuższego czasu utrzymują się trzy z nich.
ARBOmedia jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się podmiotów reklamy internetowej pod względem zasięgu. Od początku badania MEGAPANEL PBI/Gemius, czyli od października 2004 roku, ilość unikalnych użytkowników tej sieci wzrosła ponad dwukrotnie. W tym samym czasie ilość wszystkich internautów w Polsce wzrosła o 35%.
"Ruch w polskim Internecie mierzony liczbą odsłon wzrósł w analizowanym okresie o blisko 150%. Najwięcej zyskały sieci reklamowe oraz wyszukiwarka Google.pl. Świadczy to o zmianie sposób korzystania z Internetu w Polsce. Google, który przez wielu jest postrzegany jako zagrożenie dla sieci, przyczynia się także w widoczny sposób do wzrostu popularności serwisów tematycznych. Bardziej zaawansowani Internauci od portali wolą merytorycznie wzorowo prowadzone serwisy tematyczne. Wraz ze zmianą przyzwyczajeń Internautów i ich lojalności wobec ulubionych serwisów, jeszcze większe znaczenie będą miały kampanie reklamowe na nich prowadzone.
Jednym słowem, połączenie wyszukiwarki i serwisów tematycznych pozwala zastąpić ogólnotematyczne portale. Trend ten w przyszłości przeniesie się również na wydatki reklamowe, które podążają za użytkownikami Internetu." - twierdzi Bartosz Drozdowski, Dyrektor Departamentu INTERNET w ARBOmedia Polska.
www.arbomedia.pl