W ramach zakończonej w czwartek, 30 czerwca subskrypcji inwestorzy złożyli zapisy na 1 008 670 szt. akcji (w tym na 821 729 szt. w procesie book-buildingu). Tym samym objęte zostały wszystkie walory, czyli 370 370 szt. po maksymalnej cenie emisyjnej 18 zł. Dzięki emisji Travelplanet.pl uzyskał kwotę 6,67 mln zł.
Cieszymy się z ogromnego sukcesu publicznej emisji akcji Travelplanet.pl. Już w procesie book-buildingu widoczne było duże zainteresowanie inwestorów akcjami pierwszej spółki e-commerce, która będzie notowana na GPW. - mówi Tomasz Moroz, wiceprezes spółki. W efekcie okazało się, że inwestorzy złożyli o wiele więcej zapisów niż liczba akcji zaoferowanych przez naszą spółkę. Wkrótce debiut, który mamy nadzieje, podobnie jak zapisy zakończy się dla wszystkich akcjonariuszy sukcesem- dodaje.
Działalność Travelplanet.pl wzorowana jest na modelu biznesowym europejskich i amerykańskich internetowych biur podróży, takich jak Expedia.com, Lastminute.com czy Ebookers.com. Firmy te stanowią obecnie podstawowy kanał sprzedaży dla dostawców turystycznych, linii lotniczych oraz sieci hotelowych na rynkach Europy Zachodniej i USA, osiągając bardzo wysoką wycenę na światowych giełdach, tj. NASDAQ i LSE.
Po ugruntowaniu swojej pozycji na polskim rynku Travelplanet.pl planuje także rozszerzenie zasięgu działania na inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie turystyka internetowa dynamicznie się rozwija.
http://www.travelplanet.pl