"AdPortal to bardzo duży projekt, któremu jeszcze przed startem towarzyszyło niezmiernie duże zainteresowanie tak ze strony wydawców, jak i reklamodawców. Zdecydowaliśmy się na stopniowe udostępnianie platformy użytkownikom głównie dlatego, aby uniknąć zbyt dużego przeciążenia systemu już na samym początku. Ilość pytań i zgłoszeń jakie odnotowujemy potwierdza słuszność tej decyzji." - powiedział Marcin Jastrzębski, szef projektu.
Cały czas przyjmowane są zgłoszenia od witryn, które jako wydawcy chcą dołączyć do sieci AdPortalu. Wraz z oficjalnym rozpoczęciem przypisywania treści do powierzchni reklamowych nastąpi etap przyłączania serwisów i podpisywania umów. Wtedy też AdPortal zostanie udostępniony reklamodawcom.
AdPortal nie wymaga od witryn wyłączności, a to oznacza, że właściciele zgłaszający swoje serwisy do współpracy nie muszą rezygnować z wcześniejszych zobowiązań i umów. "Głównym kryterium przystąpienia do AdPortalu jest posiadania działalności gospodarczej zarejestrowanej w Polsce, choć nie wykluczamy w najbliższej przyszłości otwarcia sieci także na osoby prywatne. Jesteśmy elastyczni i przyjmujemy zgłoszenia także od witryn działających w obszarze hazardu online czy serwisów erotycznych. Oczywiście każda witryna jest przy tym dokładnie weryfikowana, także pod kątem działania zgodnego z prawem." - dodaje Marcin Jastrzębski.
AdPortal to pierwsza w Polsce samoobsługowa platforma reklamy kontekstowej, która skierowana jest zarówno do kupujących reklamę, jak i do sprzedających powierzchnię reklamową w postaci linków tekstowych. Platforma oparta jest o model rozliczania, w którym reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę (CpC). Projekt rozwijany jest w ramach IDMnet, najstarszej i jednej z największych polskich sieci reklamy internetowej.
www.adportal.pl
Redakcja e-biznes.pl zaprasza do działu "Wywiady" gdzie znajduje się rozmowa z Marcinem Jastrzębskim szefem projektu AdPortal.
www.e-biznes.pl/inf/2006/17291,Marcin.php