W oparciu o technologię Lotus Domino i Notes R5, Altkom stworzył aplikację umożliwiającą obsługę procesu sprzedaży w środowisku rozproszonej bazy danych. Rozwiązanie obejmowało też optymalizację procesu replikacji danych przy uwzględnieniu konieczności odświeżania informacji nawet w sytuacji bardzo słabych łącz.
Wdrożone przez Altkom rozwiązanie pozwala na zbieranie informacji dotyczących wszystkich podmiotów gospodarczych biorących udział w procesie obsługi klienta, szczegółowej informacji o realizowanych obiektach budowlanych, oraz informacji o kontaktach handlowca z poszczególnymi podmiotami. Proces zbierania informacji rozpoczyna się od pierwszych kontaktów handlowca z inwestorem a kończy na etapie potwierdzenia realizacji konkretnego zamówienia.
'Zebrane w ten sposób informacje są podstawą do budowy szeregu raportów analitycznych, pozwalających na bieżąco kontrolować sprzedaż materiałów budowlanych w danym regionie' - mówi Lech Misiewicz, dyrektor sprzedaży, Ytong. 'Zastosowana technologia pozwoliła na stworzenie rozwiązania cechującego się wysokim stopniem bezpieczeństwa, zapewniającego łatwą skalowalność tak potrzebną przy szybkim rozwoju'.