Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

AutoMapa dla kuriera

0
Podziel się:

Dyspozytorzy z X-Press Couriers korzystają z systemu lokalizacji kurierów i przesyłek w czasie rzeczywistym autorstwa firmy Indigo. Serce rozwiązania stanowi Targeoand#174; - oparta na silniku AutoMapyand#174; platforma technologiczna do lokalizacji on-line i zarządzania pracownikami mobilnymi.

Platforma mobilna Targeoand#174; została wdrożona w X-Press Couriers, aby skrócić oraz uprościć długą i skomplikowaną drogę, jaką przebywa przesyłka w firmie kurierskiej. Główne cele postawione przed projektem to możliwość ciągłej lokalizacji kurierów oraz przekazywanie zamówień w formie elektronicznej. Targeoand#174; bazuje na mapach cyfrowych AutoMapyand#174; - najpopularniejszego w Polsce systemu nawigacji satelitarnej, co umożliwia wizualizację aktualnej pozycji GPS z dokładnością do 5 metrów oraz wyznaczanie i śledzenie tras w czasie rzeczywistym.

Kurierzy są wyposażeni w mobilne terminale - palmtopy z modułami GPS i GPRS. Co kilka sekund informacje o aktualnej pozycji i stanie realizacji zleceń są przesyłane do dyspozytorni, co pozwala na optymalizację przydzielania kolejnych zleceń i skrócenie oferowanego Klientom czasu doręczeń. Przydzielone przez dyspozytora zlecenie jest przesyłane przy użyciu GPRS na terminal kuriera, dzięki czemu problem błędów przy przekazywaniu zleceń został praktycznie wyeliminowany - po zakończeniu testów firma X-Press Couriers zrezygnowała z wykorzystywanej wcześniej łączności radiowej.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa i wiarygodności dokumentacji przewozowej, odbiór i doręczenie przesyłki są potwierdzane na terminalu przez Klienta z wykorzystaniem podpisu elektronicznego.

'Wykorzystywane do tej pory radio było dużo wolniejszym środkiem kontaktu i niosło wiele przekłamań. System Targeoand#174; daje możliwość potwierdzenia statusu realizacji danego zamówienia, a nawet wprowadzenia w każdej chwili dodatkowych zleceń lub zmian pochodzących od Klienta' - wyjaśnia Paweł Tkaczyk, dyrektor handlowy X-press Couriers. 'Od czasu wprowadzenia rozwiązania odnotowaliśmy ponad
43-procentową redukcję reklamacji wynikających z opóźnień' - dodaje Tkaczyk.

Z badań konsumenckich wynika, że dla Klientów korzystających z usług firm kurierskich największe znacznie mają czas i bezpieczeństwo dostarczania przesyłek. Dzięki Targeoand#174;, telefonując do X-Press Couriers można się dowiedzieć, gdzie znajduje się dana przesyłka i kiedy dotrze w wyznaczone miejsce.

W nieodległej przyszłości Klient będzie miał możliwość podglądu non-stop swojej przesyłki w Internecie wraz z informacją o dokładnym położeniu i prawdopodobnym czasie dostawy, bez konieczności telefonowania do Centrum Obsługi Klienta.

'Targeoand#174; łączy w ramach jednego systemu szereg funkcji logistycznych - lokalizację pracowników mobilnych i pojazdów, mobilną obsługę zleceń, automatyczne geokodowanie adresów oraz nawigację GPS. Rozwiązania te umożliwiają osiągnięcie znaczących oszczędności i podwyższenia jakości wszędzie tam, gdzie pracownicy mobilni odwiedzają wiele lokalizacji w ciągu jednego dnia'. - mówi Rafał Mikołajczak, prezes zarządu Indigo.

http://www.indigo.pl
http://www.x-press.com.pl

wiadomości
gospodarka
e-biznes
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)